Fungerande EPG för IPTVKING

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

ILikeIPTV
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 15, 2017 11:44 am

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av ILikeIPTV »

Jag beställde en TVIP S-Box 410 med 1-års abonnemang. EPG saknas för merparten av de svenska HD-kanalerna (Kanal 5 HD, TV6 HD, Kanal 9 HD, mm). Är detta ett känt problem? Ska det vara så eller finns det något man själv kan göra åt det? :roll: Tacksam för svar! :)
Jag kör via Samsung Smart TV och har samma problem och samma fråga. Kan man mecka till detta själv i playlist-filen på något vettigt sätt?
Breadshop
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 25, 2017 7:06 am

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av Breadshop »

Hejsan! Jag är nybörjare här så jag hoppas att ni kan handhållna mig lite grann....

Fick min länk från iptv king igår. Alla kanaler funkar utmärkt dock få jag väldigt få epg information. Jag har sett dina länkar Freddyk men jag fattar inte hur jag ska hantera dem. Jag kan tänka mig att jag är inte den första.

Jag kör på Samsung smart iptv. Jag har varit till converter länken men ändå känner mig lika korkade. Finns det ett bra beskrivning någonstans?

Jag också har ett dreambox 800hd liggande. Är det bättre att köra med den istället?

Tack för en trevlig forum.

Mvh,

Bob
Breadshop
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 25, 2017 7:06 am

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av Breadshop »

FreddyK skrev:Vad jag förstår så måste du göra det här http://siptv.eu/converter/
Hur gör man det? Verkligen letar överallt och fattar inte. Någon hjälp hade verkligen uppskattats. :)
kakasmall
Inlägg: 5
Blev medlem: mån jul 03, 2017 9:36 am

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av kakasmall »

Bra post! Vi älskar att besöka i din ... vi kommer snart tillbaka..

^_^goldenslot register^_^


^_^GCLUB มือถือ^_^
ILikeIPTV
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 15, 2017 11:44 am

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av ILikeIPTV »

Breadshop skrev:
FreddyK skrev:Vad jag förstår så måste du göra det här http://siptv.eu/converter/
Hur gör man det? Verkligen letar överallt och fattar inte. Någon hjälp hade verkligen uppskattats. :)
Hej,

Jag använder Samsung Smart TV och meckade ihop en egen på http://siptv.eu/.

Jag tog .m3u filen som jag fick från IPTVKing, konverterade den till en .txt fil på /converter sidan, sedan gick jag in och letade upp rätt EPG-kod för de kanaler som inte fungerade på /codes sidan och laddade upp playlisten, sen lirade det. :) Fick dock inte alla kanaler att funka men i princip alla...

Bifogar min playlist om ni vill använda. Innehåller endast svenska kanaler. Byt ut Anvnamn/Lösen till dina egna och ladda upp.
SE_Guide.txt.zip
(10.37 KiB) Nerladdad 1286 gånger
Notera att filen inte är en riktig zip, lade bara till ändelsen för det var den enda som godtogs att ladda upp. Ta bara bort .zip.

Som notis kan man tycka att det är trist att man måste göra detta själv med ingen eller liten info, den fil man får från IPTVKing borde fungera direkt...

Mvh
Ubbe
Inlägg: 26
Blev medlem: tor mar 23, 2017 4:51 pm

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av Ubbe »

Tråkigt att man måste sitta och handknacka sin .m3u fil för att få till fungerande EPG
Det kan ju inte vara så svårt att få till att man använder samma tvg-name i epg som i .m3u

IPTVking borde kunna ge någon ett abb om personen/personerna ser till att underhålla EPG källan
med rätt id.


Fan va trött jag blir.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av FreddyK »

Jag har gett som förslag till ansvariga att använda sig av Rytec ID's för EPG bla.
Rytec EPG är en populär källa att grabba från.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ubbe
Inlägg: 26
Blev medlem: tor mar 23, 2017 4:51 pm

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av Ubbe »

Men den här gången var det mitt fel.
felstavning i adressen som jag kontrollerat 5-6 ggr.

Måste vara för lite vin...
EvKem80
Inlägg: 12
Blev medlem: lör aug 26, 2017 7:31 pm

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av EvKem80 »

Hej! När kommer det uppdateringar angående kanaler?? Alltså när det är aktuellt tex med nya kanaler? Får man reda på det eller måste man bara följa trådarna??
Ubbe
Inlägg: 26
Blev medlem: tor mar 23, 2017 4:51 pm

Re: Fungerande EPG för IPTVKING

Inlägg av Ubbe »

Hur är det?
Fungerar EPG för er andra?
Jag kör med https://epg.iptv.community/guide.xml.gz och den verkar ju vara uppdaterad men jag får inte EPG längre..
Måste gjort något dumt.
Skriv svar