Problem med Buffer på SmartTV

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

GirlyTech
Inlägg: 2
Blev medlem: tis aug 30, 2016 8:23 am

Problem med Buffer på SmartTV

Inläggav GirlyTech » tor sep 01, 2016 10:41 am

Hej Allihopa! Sara heter jag och är Nätverkstekniker samt en av hostanra för IPTVKing, har jobbat med IPTVKing sedan Juni i år.

Jag har gjort tester med SmartIPTV appen för Samsung/LG med olika routrar och nätverkskonfigurationer och tänkte dela med mig av mina resultat.

Routrar med NAT eller QoS inställda kommer att uppleva lagg (inte alltid men 8/10 ggr)

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid användning av TVns Wifi (såvida inte nätverkskort och router använder 802.11ac standard med god signalstyrka)

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid användande av Switch

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid direktkopplad nätverkskabel (fast ip)

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid användning av orginalroutrar utställda av följande bolag BREDBANDSBOLAGET, TELIA, UNIVERSAL, TELE2

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid användning av felaktig nätverkskabel

SmartIPTV kommer att buffra/lagga vid väldigt låga anslutningshastigheter

Varför laggar/buffrar inte Netflix/SVT Play/HBO Nordic osv?
Jodå, det beror på att dessa tjänster buffrar ca 50ggr längre än vad SmartIPTV gör. SmartIPTV är gjord för att nästintill delayfritt spela upp materialet ni får från IPTVKing. Detta kan ni prova genom att sätta på ett program på Netflix och se att den laddar i 10-30 sekunder innan materialet spelas upp.

Utöver detta så stöder SmartIPTV ENDAST mpegts strömmar och inga hls h264 strömmar pga gammal media decoder i tv apparaterna. Mpegts är 4-5 ggr större i storlek än hls och därför mer krävande. För att strömma mpegts laggfritt krävs en nästintill perfekt miljö, eller en router som klarar av att hantera responsen

Vad bör vi använda om vi upplever problem med SmartTV
För er som upplever dessa problem (just nu ca 9% av alla som har SmartTV abonnemang) så skaffa en ordentlig router. Det finns routrar som bemästrar sånt här och som jag ALDRIG upplevt problem med

https://www.netonnet.se/art/dator/natve ... 6709.8935/ 1090kr
https://www.netonnet.se/art/dator/natve ... 3805.8935/ 399kr
https://www.netonnet.se/art/dator/natve ... 3448.8935/ 699kr
https://www.netonnet.se/art/dator/natve ... 6701.8935/ 1790kr (överlägset bästa routern på marknaden med supersnabb 802.11ac)


Innan ni gör något annat så prova med att helt enkelt höja buffern på appens inställningar (Samsung)
http://siptv.eu/howto/sammy/

buffer.jpg
buffer.jpg (42.17 KiB) Visad 36003 gånger

Återgå till "Övriga frågor och funderingar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster