De flesta av mina kanaler funkar inte, antingen buffrar de eller så kommer det fram ngt grått på TVn. En annan grej är att kanalerna har konstig bild. Hälften av bilden visar innehåll från en annan kanal och hälften från ngn annan kanal. Det är även massa linjer och liknande saker. Tror ca 90% av mina kanaler är helt kassa. Första dagarna funkade det, men senaste veckan har det varit katastrof. Kan tillägga att jag bara har haft detta i ca 2v också. Jag hoppas jag får hjälp med detta. Tack!
Meloos
Konstig bild på kanaler/kanaler funkar inte
Re: Konstig bild på kanaler/kanaler funkar inte
HejMeloos skrev:De flesta av mina kanaler funkar inte, antingen buffrar de eller så kommer det fram ngt grått på TVn. En annan grej är att kanalerna har konstig bild. Hälften av bilden visar innehåll från en annan kanal och hälften från ngn annan kanal. Det är även massa linjer och liknande saker. Tror ca 90% av mina kanaler är helt kassa. Första dagarna funkade det, men senaste veckan har det varit katastrof. Kan tillägga att jag bara har haft detta i ca 2v också. Jag hoppas jag får hjälp med detta. Tack!
Meloos
Det framgår inte om det är box eller Smart tv eller kodi.
Den senaste veckan kan fram till torsdag/fredag har det inte varit några större problem.
Så jag känner inte igen din beskrivning.
Tala om vad för platt form du har
Läs forumet kanske.Meloos skrev:De flesta av mina kanaler funkar inte, antingen buffrar de eller så kommer det fram ngt grått på TVn. En annan grej är att kanalerna har konstig bild. Hälften av bilden visar innehåll från en annan kanal och hälften från ngn annan kanal. Det är även massa linjer och liknande saker. Tror ca 90% av mina kanaler är helt kassa. Första dagarna funkade det, men senaste veckan har det varit katastrof. Kan tillägga att jag bara har haft detta i ca 2v också. Jag hoppas jag får hjälp med detta. Tack!
Meloos
Jag har det på min smartTV.
Jag var inne och tittade på LG smart tv, och här fungerar dom flesta kanalerna.Meloos skrev:Jag har det på min smartTV.
Vissa kanaler fungerar inte för tillfället efter att det låg nere i söndags.
Jag kan inte hitta att det skulle vara konstig bild, eller att en annan kanal ligger i bakgrunden.
Och att du har haft det i 2 veckor? Att vi fick problem med lagg och frysningar i torsdags/fredag
Har varit stabilt senaste veckorna, vad jag kan se.
Har du kollat din ISP att du får rätt hastighet?
Kolla och återkoppla
Det borde inte vara något fel på min uppkoppling till nätet ska dock byta leverantör om ca 1v till lite högre hastighet.
Men kanalerna är detsamma även idag tyvärr. Har absolut ingen aning vad det kan vara. Speciellt Turkiska kanaler "moviesmart acton ..." "bein sports 1,2,3..." Men även vanligare kanaler bland de turkiska visar bild med linjer och halva bilden från någon annan kanal som har fryst fast, dessa kanaler kan vara "show tv" "atv" "kanal D" "TRT" "star TV" "fox tv" osv.
Precis samma sak är på "sweden" gruppen där alla SVT1,2.3 och cmore o hela utbudet beter sig precis likadant som de i den Turkiska gruppen.
/Meloos
Men kanalerna är detsamma även idag tyvärr. Har absolut ingen aning vad det kan vara. Speciellt Turkiska kanaler "moviesmart acton ..." "bein sports 1,2,3..." Men även vanligare kanaler bland de turkiska visar bild med linjer och halva bilden från någon annan kanal som har fryst fast, dessa kanaler kan vara "show tv" "atv" "kanal D" "TRT" "star TV" "fox tv" osv.
Precis samma sak är på "sweden" gruppen där alla SVT1,2.3 och cmore o hela utbudet beter sig precis likadant som de i den Turkiska gruppen.
/Meloos
Hej MeloosMeloos skrev:Det borde inte vara något fel på min uppkoppling till nätet ska dock byta leverantör om ca 1v till lite högre hastighet.
/Meloos
Jag har tittat lite på några av kanalerna du nämner. SVT1, 2, 3 fungerar u.a. C More film kanalerna ligger nere för tillfället, jag vet att dom jobbar på det
Kollade några av dom Turkiska kanalerna TRT 1 pixlar en del, gick till den som står backup fungerade mycket bättre, Fox fungerar och klar HD,
Star HD laggar en del kanal D kollade jag in också men hittar inga linjer eller halv bild från någon annan kanal. Märkligt jag vet inte vad jag kan göra för dig, är trist att du inte kan se på kanalerna, kör du kabel direkt från uttaget eller vi a router? kör du via router så dra strömsladden i ca 10 min starta om den och prova igen blir det inte bättre. Så skriv till [email protected] kan ju vara något med din länk.
Kopiera ditt problem och skriv din macadress och länken om du nu har fått en sådan.
Hoppas att det löser sig för dig