Vilken ISP leverantör?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Iamneno
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jul 20, 2017 12:57 pm

Vilken ISP leverantör?

Inlägg av Iamneno »

Hej!

Min teliabindning börjar gå ut efter sommaren, försöker att hitta trådar ang. hur det funkar med olika levernatörer men hittar inte mycket mer än att Viasat inte funkar som ISP iaf.

Hur ser det ut i dagsläget? Är det ok att välja tex Bredband2, Bahnhof osv?? Alla svar och tips uppskattas! Är nämligen ute efter att dra ner mina fasta kostnader och Telia kostar idag 499/mån för 250mbit.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vilken ISP leverantör?

Inlägg av FreddyK »

Svårt att säga vad som fungerar bäst då det kan vara lokala skillnader.
Min erfarenhet av Bredband2 är allt annat än bra.
Mina erfarenheter av bla A3, Bahnhof, Telia, BBB bla är att alla fungerar bra mot IPTVKING.
Bahnhof klagas det mycket från annat håll men om man åtminstone ser till att aktivera ett publikt IP ifall man sitter bakom deras CGNAT så ska det inte vara nåt problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Iamneno
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jul 20, 2017 12:57 pm

Re: Vilken ISP leverantör?

Inlägg av Iamneno »

FreddyK skrev:Svårt att säga vad som fungerar bäst då det kan vara lokala skillnader.
Min erfarenhet av Bredband2 är allt annat än bra.
Mina erfarenheter av bla A3, Bahnhof, Telia, BBB bla är att alla fungerar bra mot IPTVKING.
Bahnhof klagas det mycket från annat håll men om man åtminstone ser till att aktivera ett publikt IP ifall man sitter bakom deras CGNAT så ska det inte vara nåt problem.

Ok men då har jag iaf nått litet att gå på! Ska kolla upp detta!! Telia har jag ju haft i nu 2 år och det har funkat bra, kanske ska kolla om jag bara kan få ner kostnaden där och isåfall ligga kvar!
kattsmurf
Inlägg: 11
Blev medlem: mån aug 29, 2016 8:36 am

Re: Vilken ISP leverantör?

Inlägg av kattsmurf »

FreddyK skrev:Svårt att säga vad som fungerar bäst då det kan vara lokala skillnader.
Min erfarenhet av Bredband2 är allt annat än bra.
Mina erfarenheter av bla A3, Bahnhof, Telia, BBB bla är att alla fungerar bra mot IPTVKING.
Bahnhof klagas det mycket från annat håll men om man åtminstone ser till att aktivera ett publikt IP ifall man sitter bakom deras CGNAT så ska det inte vara nåt problem.
Ursäkta om det är en dum fråga, men när man begär publik ip-adress hos Bahnhof ska man fylla i MAC-adress.
Menar de då MAC-adress till routern? Till fiberconvertern? Eller till vad? :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vilken ISP leverantör?

Inlägg av FreddyK »

Till din router då det är den som delar ut uppkopplingen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
MetricRyan
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 19, 2017 8:12 pm

Re: Vilken ISP leverantör?

Inlägg av MetricRyan »

Iamneno skrev:Hej!


Kolla med deras ”win back”/ säljavdelning där brukar de ge ett bättre erbjudande till kunder som funderar på avsluta sina abonnemang hos de. Du kan säkert få ett erbjudande från de bra eller dåligt vet jag inte men skadar inte att prova.



Min teliabindning börjar gå ut efter sommaren, försöker att hitta trådar ang. hur det funkar med olika levernatörer men hittar inte mycket mer än att Viasat inte funkar som ISP iaf.

Hur ser det ut i dagsläget? Är det ok att välja tex Bredband2, Bahnhof osv?? Alla svar och tips uppskattas! Är nämligen ute efter att dra ner mina fasta kostnader och Telia kostar idag 499/mån för 250mbit.
:arrow: :arrow: Önskar en Snabb lösning på saken :arrow: :arrow:
Skriv svar