Epg

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Epg

Inlägg av Fredde »

Koko skrev:
Fredde skrev:
Koko skrev:
Härligt!

Nej, jag har inte testat någon annan. Men om du får en snygg lösning på det så skapa gärna en ny tråd om hur man gör.
Tror fler än jag är intresserad av det :)
Det ska jag göra, är nybörjare när det gäller kodi men finns ju riktigt mycket kul grejer man kan hitta på verkar det som.

Går det på något sätt få exakt en timmes timeshift? Lyckas bara få 0.96 eller 1.12.

Testa justera med vänster/höger-pil på tangentbordet istället för med musen.
Tack än en gång, funkade perfekt. Märks att man inte är nån stjärna än när det gäller detta :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Epg

Inlägg av FreddyK »

Hur går det med EPG för bla UK +1 kanaler?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Epg

Inlägg av Lennart »

Jag ser att ni har lagt till funktionen med att se EPG för flera kanaler samtidigt (tidsaxel).
Tyvärr är det inte optimalt då kanalsorteringen inte är baserad på aktuell lista utan gäller för någon generell lista (ALL?).
Bra jobbat, hoppas ni får till denna (samt timeshift!).
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: Epg

Inlägg av labalele »

Köpte tv av er idag, använder kodi (PC) Men jag får inte EPG att fungera?
Skriver in http://tinyurl.com/iptvkingepg
i PVR IPTV SIMPLE CLIENT under fliken EPG i rutan XMLTV URL. Men när jag går in på guide syns inget?
Ligger den nere atm eller gör jag fel ?
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Epg

Inlägg av Fredde »

labalele skrev:Köpte tv av er idag, använder kodi (PC) Men jag får inte EPG att fungera?
Skriver in http://tinyurl.com/iptvkingepg
i PVR IPTV SIMPLE CLIENT under fliken EPG i rutan XMLTV URL. Men när jag går in på guide syns inget?
Ligger den nere atm eller gör jag fel ?
Jag använder http://secure.clientportal.link/epg/guide.xml.gz
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: Epg

Inlägg av labalele »

Tack för snabbt svar Fredde! :)
Hmm jag har som bilden nedan, och när jag startar kodi kommer det upp i hörnet "Importera guider från klienter..." i ca 1 min sen laddar den klart. Men när jag går in på TV sedan guider i vänstra menyn så kommer inget upp på sweden eller något alls

Bild
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Epg

Inlägg av Fredde »

labalele skrev:Tack för snabbt svar Fredde! :)
Hmm jag har som bilden nedan, och när jag startar kodi kommer det upp i hörnet "Importera guider från klienter..." i ca 1 min sen laddar den klart. Men när jag går in på TV sedan guider i vänstra menyn så kommer inget upp på sweden eller något alls

Bild
Har samma inställning som dig o det funkar bra på min mac. Testade kodi med samma inställningar på windows 7 för ett tag sen o minns det tog längre tid för att ladda guiden o ibland laddades den inte alls. Vet inte vad det beror på.
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: Epg

Inlägg av labalele »

EPG funkar inte för mig än.. ser inte vad som visas på kanalerna samt logos.
Funkar det för er andra?
Måste man betal & skapa sig en egen epg? jag fattar inte, kan nån snälla förklara.. :oops: :cry:
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: Epg

Inlägg av labalele »

labalele skrev:EPG funkar inte för mig än.. ser inte vad som visas på kanalerna samt logos.
Funkar det för er andra?
Måste man betal & skapa sig en egen epg? jag fattar inte, kan nån snälla förklara.. :oops: :cry:
Ingen behöver svara! Såg nu att det ligger nere :) tack ändå
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Epg

Inlägg av Fredde »

labalele skrev:
labalele skrev:EPG funkar inte för mig än.. ser inte vad som visas på kanalerna samt logos.
Funkar det för er andra?
Måste man betal & skapa sig en egen epg? jag fattar inte, kan nån snälla förklara.. :oops: :cry:
Ingen behöver svara! Såg nu att det ligger nere :) tack ändå
Bilagor
Funkar för mig
Funkar för mig
gggggggggg.jpg (67.31 KiB) Visad 10143 gånger
Skriv svar