Formuler z7+

Moderator: otto

Form
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 25, 2019 4:48 pm

Formuler z7+

Inlägg av Form »

Hej
Jag har precis skaffat mej en Formuler z7+ och skaffat ett abonnemang för mag/tvip.
Jag har tänkt att använda appen MYTVOnline och har försökt att ställa in en portal genom att fylla i portal nickname och portal url samt skickat mac adressen på boxen till iptvking och fått bekräftat att allt är ok med mitt abonnemang.
När jag tittar på min portal i boxen ser jag att det finns ett id nummer högst upp men det är inte samma nummer som mac adressen så jag undrar vilket nummer ni skickat till iptvking?
När jag försöker logga in på portalen så kommer det upp ett meddelande som säger "Your account is blocked or expressen. Contact your service provider."
Antar att jag gjort något fel och vore tacksam om någon kan komma med lite tips/info.
Mvh Form
Form
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 25, 2019 4:48 pm

Re: Formuler z7+

Inlägg av Form »

"Your account is blocked or expired. Contact your service provider."
Blev fel meddelande det ska vara enligt ovan.
Form
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 25, 2019 4:48 pm

Re: Formuler z7+

Inlägg av Form »

Allting löste sej tillslut.
Judgedesign
Inlägg: 26
Blev medlem: ons jul 25, 2018 7:48 am

Re: Formuler z7+

Inlägg av Judgedesign »

Funderar på att beställa en sådan box då min S-tvip 410 är skräp.
Får man fråga hur du lyckades?
Försöker hitta något om hur man går tillväga när man bara ska byta box på befintligt abb.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Formuler z7+

Inlägg av FreddyK »

Du laddar bara ner M3U från din dashboard under Manage lines.
Behöver du byta MAC adress till en annan modell som ansluter till MAG portalen så kan du göra även det på samma ställe.
Står också under instruktioner på sidan t.ex. här https://www.iptvking.me/information/dashboarden/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Judgedesign
Inlägg: 26
Blev medlem: ons jul 25, 2018 7:48 am

Re: Formuler z7+

Inlägg av Judgedesign »

FreddyK skrev:Du laddar bara ner M3U från din dashboard under Manage lines.
Behöver du byta MAC adress till en annan modell som ansluter till MAG portalen så kan du göra även det på samma ställe.
Står också under instruktioner på sidan t.ex. här https://www.iptvking.me/information/dashboarden/
Tackar!
w00t
Inlägg: 9
Blev medlem: sön mar 03, 2019 3:52 pm

Re: Formuler z7+

Inlägg av w00t »

Form skrev:Allting löste sej tillslut.
Kan du snälla dela med dig hur du gick till väga? Får inte MYTVOnline 2 att fungera själv.
Skriv svar