Chromecast

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Chromecast

Inlägg av labalele »

Hej!

Hittade en app i googleplay som heter TVcast som gör så att man kan strema iptv från telen till chromecast.
Testade att logga in och det går att se på tv i appen, men finns inge möjligheter i den att byta subs & ljudspår mm vad jag sett hittils.
MEN jag har inte vågat testa skicka över bilden till chromecast då jag är rädd att bli bannad ifall bandbredden blir x2.

Så jag testade nån rutten gratis stream jag hittade genom en googelsökning och testade, när jag kollar på bandwith monitor genom min router så verkar det som att bara chromecasten tar över streamen för min samsung tele skickar inge data? fast man är ju inloggad i kanallistan på telefonen såklart.
Jag saknar kunskap om detta, nån som är mer insatt och vet om det är lungt att använda detta med iptvking? samt nån bättre app?

BILD :
Bild

Mvh :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Chromecast

Inlägg av FreddyK »

Ja Chromecasten tar över streamen då du castar.
Finns inget som heter inloggad på kanallistan utan den laddar enbart ner den och sen finns den där.
Då du väljer nåt i den listan först då öppnar den en stream och tar upp 1 connection.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar