STB blocked!

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

magnusk
Inlägg: 4
Blev medlem: fre sep 21, 2018 6:25 am

STB blocked!

Inlägg av magnusk »

Sjukt enerverande när man har betalt för ett abb! Ibland är det bara svart och ibland kommer ”STB blocked”. Kan ni fixa så att det funkar?????
magnusk
Inlägg: 4
Blev medlem: fre sep 21, 2018 6:25 am

Re: STB blocked!

Inlägg av magnusk »

Ingen?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av atrix »

Detta är nog inget du kan göra något själv åt, utan testa att mejla admin och berätta om ditt problem, kan vara så att din MAC-adress är bannad på något sätt. Men testa admin.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
magnusk
Inlägg: 4
Blev medlem: fre sep 21, 2018 6:25 am

Re: STB blocked!

Inlägg av magnusk »

Har gjort det..helt sjukt att man inte får svar. Men dom väljer väl vad som är ”viktigt”...dom har ju fått mina pengar=jag är inte intressant längre.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av otto »

Admin tar det så fort han har tid
De som sitter där och fixar så alla får bild vinner mest på att leverera bild och tjänar inget på de pengar du betalat in
Sedan beror det på hur du lagt fram det hela på mail till admin, men det hjälper ej att du börjar skriva massa skit på forumet för då blir du utslängd av mig för gott.
Vissa som har kört den hårda varianten och hotat med att snacka skit på alla forum med mera för de ej får sina kanaler sedan visar det sig att kunden gjort fel. Blir för det mesta svartlistade och utslängda, enligt grundreglerna som finns att läsa så vårdad skrift.
OttO MODERATOR IPTVKING
Simonmelissa
Inlägg: 2
Blev medlem: tor sep 27, 2018 5:08 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av Simonmelissa »

Hej på er jag har samma problem köpte ett nytt abonnemang för två dagar sen och har fått Mail att det det är aktiverat men det står bara your stb is blocked.jag har provat och startat om boxen/ routern flera ggr men händer inget har även skickat 3 Mail till supporten men får inget svar o jag saknar mina kanaler snälla hjälp vad gör jag ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av FreddyK »

Vad står det i Dashboard när du loggar in under "Manage Lines" ?
Man kan ladda ner m3u fil genom att trycka på prickarna till höger och sen välja Download.
Vad händer om du öppnar den filen med VLC eller liknande?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Simonmelissa
Inlägg: 2
Blev medlem: tor sep 27, 2018 5:08 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av Simonmelissa »

Jag är riktigt korkat när det gäller sånt här men hittade daschborden i min mobil menar du att jag ska öppna / ladda ner från den ??
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: STB blocked!

Inlägg av FreddyK »

Ja bara för att testa om det fungerar.
Kontrollera också att MAC addressen är exakt som det står i boxen så det inte är nån siffra/bokstav som är fel.
För m3u filen så behövs ingen MAC address.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar