Nästa alla kanaler hackar

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Peter83
Inlägg: 8
Blev medlem: lör aug 18, 2018 7:56 am

Nästa alla kanaler hackar

Inlägg av Peter83 »

Hej,

Nästa alla kanaler hackar hos mig och laggar. Jag har provat ändra bufferten men samma sak där.
Jag har en samsung tv 2017 år modell där jag kör appen Smart IPTV och kabel direkt in i TV från nätverksuttaget. Kopplar jag in en dator i samma kabel visar den på 95mbit/s genom bredbandskollen. Jag har bredbandsbolaget som leverantör.
En vän till mig har också iptvking men han har en samsung tv som är 4 år gammal och han kör trådlöst och hos honom hackar det inte alls. Han har comhem som leverantör och har samma hastighet på abonnemanget som jag.

Jag har testat att jag har minst 30mbit från Holland via instruktionerna. När jag provade kanalerna via provkontot var det däremot inga problem över huvudtaget.
Kan någon hjälpa mig lösa detta eller hjälpa mig förstå var problemet ligger?

Tacksam för all hjälp
Senast redigerad av 1 Peter83, redigerad totalt 0 gånger.
Peter83
Inlägg: 8
Blev medlem: lör aug 18, 2018 7:56 am

Re: Nästa alla kanaler hackar

Inlägg av Peter83 »

Är det verkligen ingen som vet vad detta kan bero på eller kan hjälpa till?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Nästa alla kanaler hackar

Inlägg av otto »

Hejsan Peter83
Du har nog något fel hemma hos dig, har du inget annat att testa med hemma hos dig?
Alla smart tv är ej bra...har själv en 4k 75 tummare som är 5 månader gammal men kör med box.
Jag kör alla kanaler perfekt hos mig, inget lagg och inga hängningar
Kan vara att jag kör med en Mag 351 som har 1000Mbit nätverks kort
Sedan har jag med 1000/1000Mbit och alla mina nätverks kablar skärmade och från firma och en splitter ny asus router
OttO
Skriv svar