Tvip 410 WOW

Moderator: otto

Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Tvip 410 WOW

Inlägg av Ruf »

Wow wow !
Sicken box har innan kört kodi på win å androidbox samt perfect player på androidboxen .
Men wow jag e lyrisk har ju gnällt en hel del om bahnhof å lagg å skit .
Allt e som bortblåst , funkar lika bra som vilken tvbox som helst från comhem lr BBB ja ni fattar..
Så om ni sitter å hankar med kodi eller nåt och inte är så nöjd så köp en tvip box ni kommer inte bli missnöjda .
Så nu e bara frågan behålla Bahnhof eller hämta ut min BBB router..
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av admin »

Roligt att du tyckte om den. Vi försöker alltid ta in och sälja de bästa. Nu kanske avbrotten från MAG boxarna får folk att få upp ögonen för denna magnifika enhet
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Fredde »

admin skrev:Roligt att du tyckte om den. Vi försöker alltid ta in och sälja de bästa. Nu kanske avbrotten från MAG boxarna får folk att få upp ögonen för denna magnifika enhet
Finns det möjlighet att köra M3U8 filen som används till kodi i denna boxen? Blev lite sugen på att skaffa en.......
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Ruf »

Jag TROR det .. Ska själv prova detta ikväll då kag bara hade 24 timmars prov nu och har ett par veckor kvar på mitt "vanliga" abonnemang innan det ska förnyas..
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Fredde »

Ruf skrev:Jag TROR det .. Ska själv prova detta ikväll då kag bara hade 24 timmars prov nu och har ett par veckor kvar på mitt "vanliga" abonnemang innan det ska förnyas..
Ok, berätta gärna om det funkade. Har inte nån problem med kodi eller mitt bredband men vore schysst med en box ändå.
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Ruf »

Fredde skrev:
Ruf skrev:Jag TROR det .. Ska själv prova detta ikväll då kag bara hade 24 timmars prov nu och har ett par veckor kvar på mitt "vanliga" abonnemang innan det ska förnyas..
Ok, berätta gärna om det funkade. Har inte nån problem med kodi eller mitt bredband men vore schysst med en box ändå.
Japp återkommer med en rapport..
Kan inte admin skapa en tvip s-410 kategori?
Istället för att det ligger under övriga enheter.
pappsen
Inlägg: 4
Blev medlem: tor dec 15, 2016 12:48 pm

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av pappsen »

När kommer v.615? Den finns på hemsidan....dubbelt så mkt ram, snabbare processor...lär inte bli sämre direkt...och samma pris som 410...

http://tvip.ru/en/media-center

Amlogic S905X quad core 2 GHz

v.610
Without WiFi

v.612
WiFi 2,4 GHz

v.615
WiFi 2,4/5 GHz
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Ruf »

Fredde skrev:
Ruf skrev:Jag TROR det .. Ska själv prova detta ikväll då kag bara hade 24 timmars prov nu och har ett par veckor kvar på mitt "vanliga" abonnemang innan det ska förnyas..
Ok, berätta gärna om det funkade. Har inte nån problem med kodi eller mitt bredband men vore schysst med en box ändå.
Såg nu att mitt abonnemang går ut den 23:e .
Så det är ju ingen större ide och försöka lägga in m3u tyvärr.
Men jag är rätt säker på att jag såg nåt med m3u när jag satt och gick igenom inställningarna.
Men jag hittar det inte nu ?
Men nån annan kanske vet ?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av admin »

Vi har inte provat om det funkar med m3u, det kanske det gör men det pajar hela syftet med boxen. MAG/TVIP fångar kanaler på ett lite annorlunda sätt än m3u.
Dunderpunken84
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 03, 2017 11:16 am

Re: Tvip 410 WOW

Inlägg av Dunderpunken84 »

Går ju inte att snabbscrolla på den ens!?
Skriv svar