IPTV är härligt, men undertexter?

Moderator: otto

Qus
Inlägg: 1
Blev medlem: fre aug 03, 2018 6:24 pm

IPTV är härligt, men undertexter?

Inlägg av Qus »

Jag har haft Dreambox i många år och har varit nöjd med det men nu ikväll så började jag testa eran IPTV via min SmartTV och det var ännu bättre än Dreambox då man får in HD och FHD kanaler som inte går via Dreambox.

Problemet: Hur får man in undertexter till Cmore och Viasat kanalerna? Jag har läst runt lite och det verkar vara ett ständigt problem men går det att lösa? Just nu har jag ju testat via appen men om jag köper en box via iptvking kan jag få undertexter isåfall?

Kör man via datorn och VLC så fungerar ju undertexter perfekt. Bör ju få att fungera direkt i TVn också?
JMCS88
Inlägg: 3
Blev medlem: lör maj 27, 2017 9:18 am

Re: IPTV är härligt, men undertexter?

Inlägg av JMCS88 »

Jag själv störs inte av det här då jag inte kollar filmkanalerna. Men har hjälp folk med ett tiotal abonnemang hos IPTVking och börjar tröttna på att få frågan varför undertexterna funkar så dåligt.

Finns det någon bra lösning på detta? Något man kan göra själv? Eller är det något som arbetas med från leverantörens sida?

De jag hjälpt och själv använder är S-box v.410 & v.412 samt Smart IPTV (TV-appen).

Svar vore trevligt, trådskaparen har väntat drygt en vecka :). Bättre att vi får svar på frågorna här än att vi användare överöser supporten via mail med samma frågor om och om igen.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: IPTV är härligt, men undertexter?

Inlägg av otto »

JMCS88 skrev:Jag själv störs inte av det här då jag inte kollar filmkanalerna. Men har hjälp folk med ett tiotal abonnemang hos IPTVking och börjar tröttna på att få frågan varför undertexterna funkar så dåligt.

Finns det någon bra lösning på detta? Något man kan göra själv? Eller är det något som arbetas med från leverantörens sida?

De jag hjälpt och själv använder är S-box v.410 & v.412 samt Smart IPTV (TV-appen).

Svar vore trevligt, trådskaparen har väntat drygt en vecka :). Bättre att vi får svar på frågorna här än att vi användare överöser supporten via mail med samma frågor om och om igen.
Hejsan JMCS88
Visst hade det varit toppen om både epg och undertexten hade funkat, tror säkert teknikerna på IPTVKING hade fixat Undertexter om de hade kunnat direkt och sluppit alla dessa mail om detta, sedan alla som tycker det är jobbigt att välja undertexter manuellt.
Läs igenom reglerna för IPTV KING
Detta är Pirat TV och nedan är kopierad text från reglerna

Disclaimer
- Detta är PiratTV. Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem. Vi fixar dessa väldigt fort oftast.
- Om du tror att alla kanaler ska vara i HD eller 4K och att undertexter och EPG ska fixas just för att du har betalt för det har du fel. Vi utlovar INGET av dessa, utan att det finns är för att vi vill utvecklas och sprida vår tjänst på ett fungerande sätt och att vi ser nöje i det vi gör.
Vänligen
OttO Moderator på IPTVKING
Skriv svar