Problem med alla kanaler, connectar inte

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Freakmacleod
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jul 10, 2018 5:49 pm

Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Freakmacleod »

Jag har nu i ett par dagar haft problem med att inga kanaler har fungerat. Jag kör via en Smart TV, LG.

Det har fungerat klockrent annars och har inte haft några problem men nu på senaste dagarna så när jag väljer en kanal så står det bara Connecting... och inget händer.

Jag har verifierat att jag har internet bort till min TV.

Jag har startat om utrustningen också, ända bort till min fiberkonverter för att vara säker på att inget strular med datatrafiken.

Jag provade att ändra i inställningar att köra MPEG, men då får jag ett felmeddelande och när jag ändrar tillbaka till Smart OS så får jag bara connecting... fortfarande.

Tacksam för hjälp med detta.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av FreddyK »

Har du kollat så du inte behöver förnya din line?
Har du kollat med M3U fil i t.ex. VLC, Kodi osv ifall det blir samma där?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jimler
Inlägg: 11
Blev medlem: ons aug 01, 2018 10:14 am

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av jimler »

jag har samma fel!
vad händer??
har haft iptvking i 1 dygn och funkat bra och nu detta fel??
kollar jag settings i smart iptv så stämmer inte mac adressen med den jag reggade tidigare.... testade göra om men får bara connecting fel sedan dår jag felet: url nr.1 error
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av FreddyK »

Om MAC adressen är fel så kommer det inte att fungera.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
hej53798
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 02, 2018 6:22 am

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av hej53798 »

Jag har LG tv och har inte fungerat sen ca en vecka med appen, nu testade jag dock att stänga av tvn och ta ur strömkabeln 5 minuter för att "rensa cäshen" och nu fungerar det igen.

Enligt inlägg på https://iptv.community/threads/smart-ip ... 306/page-2 så har LG dåligt med minne och när man drar ur strömmen ett tag rensas cachen. Har ej kollat om det stämmer men det fungerade iaf.


Jag har inte editerat kanallistorna någonting så dom är ju rätt stora då appen måste ladda hela världens kanaler, så slut på minne känns hyfsat troligt.

Eller fungerar det för alla på LG appen nu igen?
Peppat
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 20, 2018 6:14 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Peppat »

Hej jag har samma fel men med en Samsung smart tv funkade i 2-3 veckor. Men sen har jag inte fått till det . Jag är jätte besviken att det inte funkar :cry: . Har testat hos en kompis funkar inte där heller medans hans grejer funkade klockrent. Jag bor i Västernorrland finns det någon duktig person som kan hjälpa mig att få igång detta. Jag har provat allt startat om router enhet efter 5 min 4 tim 24 tim uppdaterat enl länkk jag fått från IPtv vad f-n skall jag göra
//P
Addelito
Inlägg: 2
Blev medlem: lör aug 04, 2018 8:28 am

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Addelito »

Jag har haft IPTV King i snart 2 år med Samsung SMART-TV och har fungerat utmärkt - fram till för några dagar sedan. När jag satte på TVn på morgonen stod det bara connecting på alla kanaler. När jag restartade appen fick jag sedan igång mina Favorit-kanaler men min URL-Link är borta och alla andra kanaler är borta. Igår så använde jag mig av den aktiveringslänk jag fick första gången och deletade Linken och så fungerade det. Dock kom samma fel imorse. Kan alltså inte hitta några andra kanaler.

Vad är det för fel? Den kan inte ligga hos mig när jag inte rört något om även provat igen men ändå samma fel. Dessutom verkar flera ha samma problem. Hur löser jag detta på bästa sätt?
hej53798
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 02, 2018 6:22 am

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av hej53798 »

Min siptv app lirade inte alls på 4-5 dagar, tig ur strömmen i tvn (lg) så hoppa den igång nån timme.

Sedan redigerade jag min m3u fil så att den blev mycket mindre tog bort alla länder jag inte behöver, samt avinstallerade onödiga appar, sen dess har det funkat som det gjorde innan förra veckan :)
Min setup nu på LG är:

1.Nätverk: lankabel. Har satt dns i router cloudflare.
2.M3u fil tagit bort allt jag inte behöver i notepad++ och laddat upp via siptv mylist sidan, är man mindre datakunnig verkar enklaste sättet att minska m3u filen vara att redigera boquet list i dashboard och sen ladda om sin playlist m3u länk. (maila support för tillgång dashboard)
3. Avinstallerat alla appar i tvn jag inte använder för att frigöra minne (bara för att)


Vet inte vad som löste de egentligen men detta kan vara värt o prova.
Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Dodol »

jag har haft detta fel ett tag och provat mig fram med alla möjliga saker utan framgång. Kan se att detta är ett problem hos många som använder sig av Smart TV lösnigen. Kan dock inte finna några som helst svar från Admin eller dylikt.

Någon som har lyckats bättre än de flesta av oss?

PS. jag mailade admin nyss och bad om hjälp, hoppas det leder någonvart nu.
Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Dodol »

Dodol skrev:jag har haft detta fel ett tag och provat mig fram med alla möjliga saker utan framgång. Kan se att detta är ett problem hos många som använder sig av Smart TV lösnigen. Kan dock inte finna några som helst svar från Admin eller dylikt.

jag har testat streaming i VLC och det fungerar. alltså sker själva streaming. NU är jag ingen expert inom området men felet ligger nog hos appen.

Någon som har lyckats bättre än de flesta av oss?

PS. jag mailade admin nyss och bad om hjälp, hoppas det leder någonvart nu.
Skriv svar