Film- och seriesektionen

Moderator: otto

Realtor67
Inlägg: 22
Blev medlem: sön maj 20, 2018 8:27 am

Film- och seriesektionen

Inlägg av Realtor67 »

Jag gick nyligen över till IPTVKing från en annan leverantör, som inte höll måttet. Det mesta är bättre hos IPTVKing, men jag har benchmarkat bägge alternativen och har även hittat ett par punkter som är sämre. Min fråga är om något av detta går att göra något åt?

FILMER: Kategoriindelningen av filmer är ju rätt hårt fokuserade på språk, vilket förvisso är bra, men går det inte att göra en genreindelning istället, oavsett språk? (Ex. Horror, action, comedy, stand-up comedy, documentaries etc). Hos den andra leverantören hade de även en sektion som hette Box office, där ALLT NYTT kom ut på löpande band. Det vore trevligt.

SERIER: Här är utbudet ganska skralt. Det saknas ganska många bra serier. Dessutom så uppdateras serier inte speciellt snabbt. Handmaid's tale är en bra bit in på säsong 2, men ändå ligger bara säsong 1 ute på IPTVking.

ÖVRIGT: Ser att frågan har ställts tidigare, men ser inget tydligt svar. Varför går det inte att lägga in något i radiosektionen? Renodlade musikstationer uppdelade på årtionde kanske?

Tack för ordet.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av FreddyK »

Då det gäller radio så kan man installera appar för det t.ex. Tune In Radio som finns för många enheter inkl Kodi och då har du 1000 tals stationer.
Då det gäller Filmer och Serier så är det bra förslag däremot men det är inte IPTVKING som har hand om den delen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av otto »

Realtor67 skrev:Jag gick nyligen över till IPTVKing från en annan leverantör, som inte höll måttet. Det mesta är bättre hos IPTVKing, men jag har benchmarkat bägge alternativen och har även hittat ett par punkter som är sämre. Min fråga är om något av detta går att göra något åt?

FILMER: Kategoriindelningen av filmer är ju rätt hårt fokuserade på språk, vilket förvisso är bra, men går det inte att göra en genreindelning istället, oavsett språk? (Ex. Horror, action, comedy, stand-up comedy, documentaries etc). Hos den andra leverantören hade de även en sektion som hette Box office, där ALLT NYTT kom ut på löpande band. Det vore trevligt.

SERIER: Här är utbudet ganska skralt. Det saknas ganska många bra serier. Dessutom så uppdateras serier inte speciellt snabbt. Handmaid's tale är en bra bit in på säsong 2, men ändå ligger bara säsong 1 ute på IPTVking.

ÖVRIGT: Ser att frågan har ställts tidigare, men ser inget tydligt svar. Varför går det inte att lägga in något i radiosektionen? Renodlade musikstationer uppdelade på årtionde kanske?

Tack för ordet.
Hejsan Realtor67
Tack för din feedback
Både serier och VOD sköts av de som äger portalen och det är en bonus som vi inte kan göra något åt.
IPTVKING handhar skandinaviska kanaler och om det är något stort tex att alla kanalerna för England ligger nere då kan vi skicka mail om detta.
Om enstaka kanaler försvinner lägger av så är det inget vi kan påverka i det utländska kanalutbudet.
Radio delen är med på portal nivå om man har box..jag själv hade tycket det var toppen med radio kanaler.
Har rapporterat att vissa kanaler ej funkar i dag och att Admin ska ta en titt på EPG.
Vänligen
OttO Moderator IPTVKING
Realtor67
Inlägg: 22
Blev medlem: sön maj 20, 2018 8:27 am

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av Realtor67 »

Toppen! Tack för utförliga svar. Då fattar jag hur det hänger ihop. Får hoppas att portalägarna börjar snickra lite på strukturen och utbudet.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av otto »

Realtor67 skrev:Toppen! Tack för utförliga svar. Då fattar jag hur det hänger ihop. Får hoppas att portalägarna börjar snickra lite på strukturen och utbudet.
Har tjatat...men inget hjälper.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av FreddyK »

Om bara Ticket systemet hade fungerat så hade man kunnat skapa en Ticket med förslag på förbättringar osv utöver felanmäla kanaler osv.
Allt det går då utöver till IPTVKING även till ansvariga för portalen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av otto »

FreddyK skrev:Om bara Ticket systemet hade fungerat så hade man kunnat skapa en Ticket med förslag på förbättringar osv utöver felanmäla kanaler osv.
Allt det går då utöver till IPTVKING även till ansvariga för portalen.
Hejsan FreddyK
Fortsatt bra jobb av dig i värmen.
Har skickat in att ej dashboarden ej funkar att rapportera problem på.
Vill också att allt ska funka bättre.
Jag har bra kontakt med Admin
Men portal ägarna sitter i utlandet någonstans och de förstår nog ej svenska eller engelska.
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Film- och seriesektionen

Inlägg av FreddyK »

Portalägarna sitter i utlandet men dom förstår engelska så Tickets ska såklart skrivas på engelska för att dom ska förstå.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar