Saknar svenska undertexter

Moderator: otto

Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Saknar svenska undertexter på följande kanaler:
C more stars HD
C more first HD
C more series HD
Viasat film hits
Viasat film action
Viasat film premier
Viasat series
Viasat film family
National georaphic
Nat geo wild

Kan ni fixa det här tror inte felet ligger hos mig då alla andra kanaler fungerar med text ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av FreddyK »

Med rätt box eller app så får man undertexter på alla kanaler.
Problemet är att många appar och tom boxar inte stöder texttv textning eller fungerar dåligt.
Dom flesta HD kanaler använder DVB textning som stöds av fler appar och boxar.
Resterande kanaler har inbränd text som ligger i själva bilden och finns såklart där oavsett vad du kör.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Det kan inte ha något med min box att göra den stödjer svenska undertexter på dom kanalerna har kört med andra leverantörer på IP-TV det har funkat så därför undrar jag om det är något ni kan fixa ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av FreddyK »

Svaret är fortfarande som ovan.
Med rätt box, app osv så får man undertexter.
Exempel på såna är MAG, Dreambox t.ex.
Med appar för TV och Android boxar etc så är det mer problematiskt.
Många av apparna stöder inte både texttv textning och DVB textning eller så stöder det inget alls och kan variera beroende på TV modell med.
Med Dreambox, VLC, Kodi kopplat till TVheadend bla får jag text på alla kanaler här.
Att det funkar på vissa kanaler visar på att det du kör möjligen klarar DVB textning och det blir bättre så småningom då alla kanaler är i HD då dom normalt kör med DVB textning. Just nu saknas ju källa för HD versionerna så därför får du helt enkelt stå ut utan text eller byta box eller app.
Har förklarat det här många gånger i så många andra trådar redan.
Förstår att det är frustrerande men IPTVKING skriver inga appar eller mjukvara till boxarna.
Skulle vara till mer hjälp om du nämner vad du använder för nåt med istället för att säga att det inte är nåt fel på dina grejer.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Kör med dreambox 800hd och det jag mena va om det kan ha något med IP-TV king att göra eftersom hade prov hos någon annan och det funkade ? Dessutom så har jag ingen fungerande epg på boxen heller vet inte riktig hur man ska programmera dreamboxen för att få den att funka har kollat igenom vissa guider där man ska hämta hem epg plug-in men förstår inte riktig hur man ska få det att funka om man ska använda någon länk som man lägger i boxen du kanske vet hur man gör ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av FreddyK »

Jag har text på alla svenska kanaler med min Dreambox.
Jag har ställt in att Svenska ska visas automatiskt om det finns.
Har man inte gjort det så måste man manuellt aktivera det med gul knapp på varje kanal.

För EPG och Logos så är det enklaste att använda det här https://www.suls.co.uk/enigma2-iptv-bouquets-with-epg/
Enklast om du inte är så van kommandon är att ladda ner IPK addonet och installera https://github.com/su1s/e2m3u2bouquet/r ... .3_all.ipk
Du konfigurerar det bara sen från fjärrkontrollen genom att köra addonet i Pluginmenyn.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Har ändrat på inställningarna i menyn på dremboxen så att svenska är prio ett på text konstigt nog så får jag ändå ingen txt på dom kanalerna, dom kanalerna som inte har någon txt så trycker jag på gula knappen och i den menyn så finns inget alternativ där man ändra på undertext till svenska ? Skulle du kunna beskriva hur man går till väga med att få epg att funka är ny på detta det skulle vara till stor hjälp tack ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av FreddyK »

Det måste bero på din image då för det finns alternativ för mig iaf på dom kanalerna.

Har gjort en guide här men den beskriver hur man gör med kommando medans plusinet behöver du bara ställa in med fjärrkontrollen och då behöver man inte göra allt det där. Delen med Rytec XMLTV Import plugin måste göras oavsett metod då det är den som importerar själva EPG'n.

viewtopic.php?f=28&t=1318
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Madmaxxz
Inlägg: 8
Blev medlem: sön feb 25, 2018 9:06 am

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av Madmaxxz »

Om jag förstår dig rätt när du menar image så kör jag med open pli ska byta till något annat och hur gör jag ?
Du säger att man ska hämta ipk Addon hittar jag den under extensions eller vart ska jag hitta den ? Är inte så van med kommandon har du möjlighet att fixa min box på något vis så det funkar med text och epg ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Saknar svenska undertexter

Inlägg av FreddyK »

Jag kör också OpenPLi så den ska fungera.
Det är den dom flesta andra images bygger sina images på med.
Jag skickade länk ovan var du laddar ner och du behöver inte hålla på med kommandon om du kör med IPK pluginet.
Du kör den sen i Pluginmenyn där alla andra plugins är med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar