C-More Live funkar inte????

Moderator: otto

otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av otto »

Hejsan alla som vill se på Ishockey
Det är rapporterat till admin att det är fel på C more kanaler.
Den som skriver fler inlägg i kväll i negativ klang om att de inte kan se hockeyn blir avstängda från forumet.
Sedan vill jag ej ha fler som kräver att vi ska börja jobba för pengarna vi tar betalt
Det står er fritt att köpa ett annat abonnemang.
Sedan PLarsson/TravelMate och ventojanne ett negativt inlägg till så får ni hitta ett annat forum att få ut er ilska.
Jag tar bort alla inlägg från i kväll och i fortsättningen så vuxen konstruktiv kritik.

OttO Moderator
coach555
Inlägg: 5
Blev medlem: lör feb 18, 2017 7:13 am

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av coach555 »

Är det bara jag som har inställningen att man får ta lite strul när man valt tv på det här sättet? :roll: Har man krav på 100% felfritt så är valet fritt att välja något annat..
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av otto »

Tack coach555 för ditt svar.
Fler borde tänka på det du säger och vara glad för det de har.
Jag satt här och skrev in en ny tävlingen om positivitet på forumet
Men dessa inlägg som jag tagit bort gjorde att jag fick en funderare på att bli hårdare och både banna här och?
Läs forumregler och följ dessa.
Här är regler för abonnemang läs detta och du som ej läst detta innan läs det en gång till.

- Detta är PiratTV.
Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem.
Vi fixar dessa väldigt fort oftast.
Om du tror att alla kanaler ska vara i HD eller 4K och att undertexter och EPG ska fixas just för att du har betalt för det har du fel. Vi utlovar INGET av dessa, utan att det finns är för att vi vill utvecklas och sprida vår tjänst på ett fungerande sätt och att vi ser nöje i det vi gör.
OttO
Loffa123
Inlägg: 8
Blev medlem: tor nov 30, 2017 6:29 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av Loffa123 »

Absolut är man redo att ta en del strul då priset är så bra jmf med "vanligt" abonnemang, finns dock en gräns (som är nådd) om SHL är det man helst vill se...
Loffa123
Inlägg: 8
Blev medlem: tor nov 30, 2017 6:29 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av Loffa123 »

Kan som motvikt säga tack för att viasats sportkanaler typ alltid funkar hur bra som helst.
Loffa123
Inlägg: 8
Blev medlem: tor nov 30, 2017 6:29 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av Loffa123 »

Fråga: är problemen som upplevs oavsett plattform eller är det ngn som generellt är stabilare än andra? Själv kör jag via smartTV.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av otto »

Loffe123
Många av felen är nog med internetet.
Dåliga leverantörer som sänker hastigheten i smyg på kvällarna
Fel router och nätverks kablar som är skadade eller för långa.
Att många sitter med för dåliga linor och IPTVKINGS server är i utlandet.
Så lösningen för att få det bättre är typ släng ut kassa och gamla routrar från internet leverantörer. Hör här på nätet vad för router som funkar bra och nämn även vilken bredbandsleverantör du har.
Lägg några hundra på att dra nya nätverks kablar direkt från router till din box eller tv och ej koppling via ip modem eller switch
När man gör förutsättningarna bättre så får man resultat men även händer det saker som gör att man ej kan se på sin favoritkanal
Sedan vet jag ej kvalitets skillnaden mellan box eller tv, har haft kompis som hade IPTV i sin smart tv men han kunde ej få alla funktioner.
VänligenOttO
Loffa123
Inlägg: 8
Blev medlem: tor nov 30, 2017 6:29 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av Loffa123 »

Jag har just nu 140 Mbps på det trådlösa som tv:n går på vilket borde räcka för en hockeymatch...

Tack för svar ändå.
strikt
Inlägg: 7
Blev medlem: tor nov 30, 2017 6:29 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av strikt »

Hej igen, skrev tidigare och var lite frustrerad och tänkte så här i efterhand förklara vilka problem jag upplever. (kanske inte finns så mycket att göra åt dessa problem men frågar man inte så får man heller inget veta). Vissa cmore live-kanaler samt cmore hockey har varit "korniga" inte pixliga direkt medans andra kanaler ex. cmore sport varit glasklar. Jag har 100/100 via kabel från min router till boxen, routern är en apple airport extreme och jag tittar mycket på Netflix, HBO och Viaplay helt problemfritt. Strulet med dålig bild beror antagligen på "flaskhalsar" under vägen hit förstår jag. Ett annat problem jag upplevt är någon typ av buffringsproblem (tror jag), när jag har kollat på en kanal en stund så hackar det till och jag får då se om de två senaste sekunderna igen och ibland hackar det ideligen med ca en sekund mellan hacken så att säga. Om jag bara låter det vara så försvinner det oftast efter ett tag för att senare börja om igen. Man kan då snabbt byta kanal och sen tillbaka igen för att det ska sluta. Det här är ett ofta förekommande problem tyvärr, jag vet att det beror på att streamen helt enkelt är för långsam, det är ganska vanligt när man kollar ex dreamfilm men där finns valet att köra sämre upplösning och därmed "komma runt problemet" dock med sämre kvalitet förstås. Sedan har jag ett problem med Viasat motor HD, jag ser alltså formel 1 varje söndag och blev väldigt glad när jag upptäckte att vi fått HD-kanalen men när jag tittade på F1 i helgen så byttes den till SD, det vara alltså samma bild på SD som på HD (man ser det på deras logga uppe i höger hörn i bild), det var alltså SD-loggan i båda kanalerna. Jag begär inte och tror väl inte heller att ni har nån quick-fix för detta men har ni någon lösning i framtiden eller kan någon ge något svar på nån av mina undringar? I övrigt tycker jag ni ska ha en eloge för vad ni erbjuder för en spottstyver. Oj, höll på glömma att tala om att både EPG och undertexter funkar fint numer :)

Tacksam för svar /Strikt
Caltex
Inlägg: 8
Blev medlem: sön dec 04, 2016 6:33 pm

Re: C-More Live funkar inte????

Inlägg av Caltex »

Cmore live 2 funkar inte, ska sända Växjö-Brynäs nu.
Skriv svar