Ny App. Sortering av kanaler

Moderator: otto

svejoh
Inlägg: 30
Blev medlem: ons mar 08, 2017 1:13 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av svejoh »

Kanon, men nu kommer frågor.

Jag tog den connection string och fick laddat ner en m3u fil. Öppnade den och kunde editera den samt spara ner den.

Jag kör appen smart ip tv direkt i min samsung, där jag normalt klistrar in stängen http://siptv.eu/mylist/ som url.

Skall jag då i stället i fältet ovan bläddra fram och ladda upp den nu editerade filen?

Fråga 2 är på min iPad kör jag MrMc som är i stort sett samma som Kodi så även där kör jag den URL jag fått.
Kan man även där ladda upp en playlist?

Kanske dumma frågor men jag sitter på jobbet nu så kanske någon har ett svar tills jag kommer hem i eftermiddag.

/Svejoh
Dorana
Inlägg: 11
Blev medlem: ons aug 23, 2017 5:37 am

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av Dorana »

Det jag gör på min Samsung TV är att jag laddar ner m3u listan från min dashboard på iptvking.

Öppnar och editerar i programmet

Sparar ner, går till http://siptv.eu/mylist/

skriver in min TV's MAC

Bläddrar till min nya skapade fil

Sätter landet till various

Sätter enable list logos

sen kör jag upload.

DVS jag kör in en statisk lista när jag uppdaterar manuellt när jag ändrar kanalerna

Om du vill köra med playlist på en URL så har denna lösningen inte det i nuläget, dock så borde det vara ganska lätt att lägga listfilen på en extern server (om man t.ex ägen en webdomän) och ta URL'en från den nya filen.

Om programmet byggs om till en webtjänst skulle detta kunna ändras så att man kan spara sina ordnade listor online och använda länken därifrån


Gällande MrMc så vet jag inte om den stödjer att ladda listan från en fysisk fil på enheten, på min Samsung kör jag en app som heter IPTV och den hade det stödet
svejoh
Inlägg: 30
Blev medlem: ons mar 08, 2017 1:13 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av svejoh »

Tack Dorana, då tror jag att jag hänger med. På Kodi har jag redan provat på jobbet eftersom jag har den på min PC. Funkade perfekt så nu har jag bara Sverige med.

Sedan som du skrev MrMc som appen heter på iPad får jag labba mig fram och se om jag kan få det att funka. Egentligen är det den som hade varit bäst eftersom den tar några minuter att ladda varje gång. Jag återkommer här om jag får det att fungera.

Jag har både Samsung och LG tv med samrtiptv app på båda. kommer att testa båda när jag kommer hem.

/Svejoh
HBS
Inlägg: 7
Blev medlem: ons aug 30, 2017 12:12 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av HBS »

Hej. Helt ny här och har den första dumma frågan.

Nu har jag laddat ner och öppnat programmet. Nu då? Vad/hur gör jag för att ladda mina kanaler?

Går jag till min dashboard och försöker ladda ner min lista så får jag bara meddelandet att url:en är kopierad.

Tacksam för hjälp/svar.
Dorana
Inlägg: 11
Blev medlem: ons aug 23, 2017 5:37 am

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av Dorana »

HBS skrev:Hej. Helt ny här och har den första dumma frågan.

Nu har jag laddat ner och öppnat programmet. Nu då? Vad/hur gör jag för att ladda mina kanaler?

Går jag till min dashboard och försöker ladda ner min lista så får jag bara meddelandet att url:en är kopierad.

Tacksam för hjälp/svar.
den url'en som blir kopierad kan du enkelt bara klistra in i ett fönster i din webläsare, typ chrome så startar en nerladdning av en m3u fil
HBS
Inlägg: 7
Blev medlem: ons aug 30, 2017 12:12 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av HBS »

Dorana skrev: den url'en som blir kopierad kan du enkelt bara klistra in i ett fönster i din webläsare, typ chrome så startar en nerladdning av en m3u fil
AHA! Bravo, tack för hjälpen.

Återkommer med andra frågor om det behövs.
svejoh
Inlägg: 30
Blev medlem: ons mar 08, 2017 1:13 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av svejoh »

Ja tusen tack från mig också.
Båda mina TV apparater (LG + Samsung) med SmartIPTV funkade med din beskrivning.
Datorerna både Windows samt MacOS med Kodi likaså.

Men min iPad med MrMc var det bökigare. Kunde browsa med smb fram till m3u filen.
Men när den skall ladda upp kanaler så händer inget. Hade jag kunnat lägga m3u filen lokalt på min iPad tror jag problemet skulle lösas.
Så nu väntar jag på iOS 11 där skall man tydligen kunna göra det.
Samt det funkar ju om jag laddar ner alla kanaler som tidigare.

//Svejoh
Dorana
Inlägg: 11
Blev medlem: ons aug 23, 2017 5:37 am

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av Dorana »

Har en fundering.

Möjlighet att först ladda in hela listan, och därefter ladda in sin redan editrerade lista, och då få dessa kanaler förvalda, så att man kan göra småjusteringar utan att behöva välja om alla kanalerna.

Exempel.
Man har en lista och känner att man vill lägga till cartoon network nu när familjen kommer på besök med barnen. Men man vill slippa dra över alla sina vanliga kanaler som man vanligtvis har.

Vad tror ni andra om detta?
Ubbe
Inlägg: 26
Blev medlem: tor mar 23, 2017 4:51 pm

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av Ubbe »

Dorana skrev:Har en fundering.

Möjlighet att först ladda in hela listan, och därefter ladda in sin redan editrerade lista, och då få dessa kanaler förvalda, så att man kan göra småjusteringar utan att behöva välja om alla kanalerna.
Jättebra tanke.

Till kodknackaren:
Lägg även till en möjlighet att markera en eller flera kanaler och få möjlighet att flytta upp eller ner dessa inom listan
Gärna även möjlighet till att visa större fönster dvs fler kanaler samtidigt, men den förändringen är inte så viktig.

Bra jobb hittills.

Ubbe
Dorana
Inlägg: 11
Blev medlem: ons aug 23, 2017 5:37 am

Re: Ny App. Sortering av kanaler

Inlägg av Dorana »

Ubbe skrev: Jättebra tanke.

Till kodknackaren:
Lägg även till en möjlighet att markera en eller flera kanaler och få möjlighet att flytta upp eller ner dessa inom listan
Gärna även möjlighet till att visa större fönster dvs fler kanaler samtidigt, men den förändringen är inte så viktig.

Bra jobb hittills.

Ubbe
Typ så att på samma sätt som man markerar för att välja så ska man kunna flytta alla, kanske med drag'n'drop?
Skriv svar