Vad gäller angående byte av IP adresser.

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

magnus
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 17, 2017 5:12 pm

Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av magnus »

Hej!
Jag är ganska ny här men har en fundering kring reglerna ni har angående ip adresser. Anledningen är att jag vill använda m3u listan på jobbet men titta på TV på kvällen när jag kommer hem (eller när barnen kommer hem). Detta innebär att jag flippar mellan två stycken IP 's under korta tider och vill veta om detta är OK. Är det OK?

Anledningen till frågan är från er information som ni har på hemsidan:

Information - Säkerhet prioriteras
Anonyma ip tracks (alla ip adresser konverteras till anonyma)
IP Adresser, Data, Loggar, Betalningsinformation lagras ej.
Kommentar: Detta borde innebära att spårning ej kan utföras, eller?

Regler
Att hoppa för snabbt mellan IP adresser är förbjudet då detta inte anses som normal användning.

Vanliga Frågor & Svar
Kan jag ta med mitt abonnemang eller min box utomlands, till mitt semesterboende?
Ja absolut, så länge du har en internetuppkoppling.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av FreddyK »

IP sparas och man kan se det även som användare i nya dashboarden.
Att se på jobbet och sen se hemma är inget problem men om du pendlar snabbt mellan olika IP under kort tid så kan man bli bannad.
Kort tid kan vara flera IP inom nån timme.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
magnus
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 17, 2017 5:12 pm

Re: Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av magnus »

Super, tack för snabbt svar!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av admin »

FreddyK skrev:IP sparas och man kan se det även som användare i nya dashboarden.
Att se på jobbet och sen se hemma är inget problem men om du pendlar snabbt mellan olika IP under kort tid så kan man bli bannad.
Kort tid kan vara flera IP inom nån timme.
Den IP som visas genom dashboarden är ip masken som cloudflare släpper igenom för tillfället, vi loggar in adresser, utan använder oss bara av cloudflares logg. Det är inget att oroa sig över, det är bara en brandvägg. Den enda gången en ip adress sparas i vår databas är när vi svartlistar den
Chris
Inlägg: 1
Blev medlem: tor aug 24, 2017 3:33 pm

Re: Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av Chris »

admin skrev:
FreddyK skrev:IP sparas och man kan se det även som användare i nya dashboarden.
Att se på jobbet och sen se hemma är inget problem men om du pendlar snabbt mellan olika IP under kort tid så kan man bli bannad.
Kort tid kan vara flera IP inom nån timme.
Den IP som visas genom dashboarden är ip masken som cloudflare släpper igenom för tillfället, vi loggar in adresser, utan använder oss bara av cloudflares logg. Det är inget att oroa sig över, det är bara en brandvägg. Den enda gången en ip adress sparas i vår databas är när vi svartlistar den
Vad klassas som för snabba byten? Om jag kollar i mobilen/ipaden under kvällen och sen väntar en timme med att kolla hemma där jag normalt använder det. Är det ett okej intervall? Jag brukar inte skifta enheter just för jag inte vill att något sådant här ska hända...
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Vad gäller angående byte av IP adresser.

Inlägg av admin »

Chris skrev:
admin skrev:
FreddyK skrev:IP sparas och man kan se det även som användare i nya dashboarden.
Att se på jobbet och sen se hemma är inget problem men om du pendlar snabbt mellan olika IP under kort tid så kan man bli bannad.
Kort tid kan vara flera IP inom nån timme.
Den IP som visas genom dashboarden är ip masken som cloudflare släpper igenom för tillfället, vi loggar in adresser, utan använder oss bara av cloudflares logg. Det är inget att oroa sig över, det är bara en brandvägg. Den enda gången en ip adress sparas i vår databas är när vi svartlistar den
Vad klassas som för snabba byten? Om jag kollar i mobilen/ipaden under kvällen och sen väntar en timme med att kolla hemma där jag normalt använder det. Är det ett okej intervall? Jag brukar inte skifta enheter just för jag inte vill att något sådant här ska hända...
Hej. Detta är helt okej. Snabba byten är när det inte anses vara normalt längre, vilket i många fall tyder på att det är flera personer som använder ett konto.
Skriv svar