## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

TV3 sport har gröna fyrkanter som blinkar i bilden. Problemet finns bara på denna kanal. Samma fel fanns för ca 7 veckor sedan. Sen var kanalen utan fel ett tag men nu är dom gröna fyrkanterna tillbaks. Övriga kanaler fungerar bra för mig, bara lagg ibland men inte så farligt.
Fnordh77
Inlägg: 1
Blev medlem: tis okt 31, 2017 4:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fnordh77 »

Jag har samma problem med tv 3 sport HD. Åker runt fullt med gröna fyrkanter i bilden samt att den laggar otroligt mycket. Andra kanaler fungerar som de ska. För mig har felet varit konstant sedan jag fick boxen installerad för ca 1mån sedan.
tomber
Inlägg: 25
Blev medlem: tis jun 13, 2017 8:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tomber »

Tv3 sport visar någon danskt. Precis när den tredje perioden skall börja så händer detta. Varför visas det någon dansk tv3 på tv3 sport Sverige???
Bredband2 100/10 Fiber TVIP S-Box v.410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Hittade matchen på C More Sport 2 FI med om man står ut med finska.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jontas7
Inlägg: 17
Blev medlem: tis jul 25, 2017 6:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jontas7 »

FreddyK skrev:Kan kanske vara att den drar mindre resurser och det märker man av på just många android boxar och liknande som inte har så hög prestanda.
Problemet med det du säger för mig är att, det som sagt fungerar klockrent under övrig tid.
Alltså bara under 20-22 alla dagar och under populära fotbollsmatcher uppstår detta.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Använder ni HLS (m3u8) eller MPEGTS (mpegts eller ts) i output länken?
Jag rekomenderar MPEGTS.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Sartago
Inlägg: 7
Blev medlem: fre okt 20, 2017 11:41 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sartago »

Stora problem idag när jag skulle kolla på tv6hd champions leauge matchen Roma vs Chelsea. Laggade asmycket dvs alla kanaler? Någon annan som haft samma idag? Någon som har en exakt guide på hur man ställer in buffertid i Kodi V17 ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

För Kodi kan ni testa nåt i stil med det här i advancedsettings.xml

<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>1</buffermode>
<memorysize>268435456</memorysize>
<readfactor>10</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>

Man kan testa öka memorysize och readfactor ännu mer beroende på vad man kör Kodi på men ovanstående borde vara ok för dom flesta setups.
Fanns fler inställningar för PVR man kunde ha före Kodi 17 men Kodi sköter det automatiskt nu även om jag kunde tycka det kunde fått vara kvar.
Har enheten lite minne 1GB eller mindre så bör ni nog köra med hälften men dom flesta som köps idag brukar ha 2GB åtminstone.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Rebin2155
Inlägg: 3
Blev medlem: ons nov 01, 2017 12:04 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Rebin2155 »

Tjena,
Jag har nämligen gjort ett stort misstag.
Först skulle jag testa ifall det fungerade så jag provade på 24h gratis på min SMART TV och laddade ner appen. Allt funkade utmärkt!
Köpte 3 månaders abonnemang för SMART TV. Fick det bekräftat via email. Detta paket köpte jag 2017-10-30 och har inte fått någon länk
via email av er för att kunna starta abonnemanget. Men sedan läste jag mailet jag fått av er igen och jag märkte då att jag inte har läst mellan
raderna. Mitt misstag. Jag har nämligen använt mitt namn som referens, min riktigt gata och min emailadress.
Ber så mycket om ursäkt men hoppar det även går att lösa.

Mvh
Rebin2155
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tuffy »

Rebin2155 skrev:Tjena,
Jag har nämligen gjort ett stort misstag.
Först skulle jag testa ifall det fungerade så jag provade på 24h gratis på min SMART TV och laddade ner appen. Allt funkade utmärkt!
Köpte 3 månaders abonnemang för SMART TV. Fick det bekräftat via email. Detta paket köpte jag 2017-10-30 och har inte fått någon länk
via email av er för att kunna starta abonnemanget. Men sedan läste jag mailet jag fått av er igen och jag märkte då att jag inte har läst mellan
raderna. Mitt misstag. Jag har nämligen använt mitt namn som referens, min riktigt gata och min emailadress.
Ber så mycket om ursäkt men hoppar det även går att lösa.

Mvh
Rebin2155
Maila [email protected] så hjälper de dig att få rätsida på det.
Skriv svar