Problem att koppla s-boxen via wifi.

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

United86
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 29, 2017 4:20 pm

Problem att koppla s-boxen via wifi.

Inlägg av United86 »

Hej!

Jag har precis skaffat mig iptv och köpte även en s-box. Jag testade först att få igång boxen trådlöst, men då stod det "error" och något mer. Sedan testade jag att koppla med nätverkskabel, detta funkade klockrent. Så på så sätt kan jag ju se på kanalerna. Men hur gör jag då för att titta utan att använda mig av en nätverkskabel? Jag antar att det också ska gå?

Är helt grön på detta område, så vore tacksam för svar!
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Problem att koppla s-boxen via wifi.

Inlägg av tuffy »

Ditt konto är låst till en mac-adress. I detta fallet är det mac-adressen för dit trådade nätverkskort. Det är olika mac-adresser för wifi och det trådade kortet. Du kan maila supporten din mac-adress för wifi kortet om du vill byta men då kommer det inte funka med kabel längre. Skulle rekommendera att du inte kör wifi då det kan medföra en del problem så som lagg/frysningar.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Problem att koppla s-boxen via wifi.

Inlägg av FreddyK »

Precis kräver ett väldigt bra wifi med en dyrare router på kring 1500-2000:- åtminstone och att du inte har typ 100 trådlösa nätverk omkring dig som är ganska vanligt om man bor i lägenhet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
United86
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 29, 2017 4:20 pm

Re: Problem att koppla s-boxen via wifi.

Inlägg av United86 »

Tusen tack för svaren!

Då fortsätter jag med kabeln :)
Skriv svar