TVHeadEnd
Re: TVHeadEnd
Behöver inte göra nåt speciellt bara trycka på Record för Inspelning och Paus för Timeshift.
Det går också att aktivera så den spelar in hela tiden så kan du spola tillbaka utan att trycka paus.
Självklart måste du konfigure var den ska spela in och sånt men det är det enda.
Det är väl först om man vill börja med transcoding osv som det behövs göras lite annat men det kan jag försöka göra en guide för så småningom.
Det går också att aktivera så den spelar in hela tiden så kan du spola tillbaka utan att trycka paus.
Självklart måste du konfigure var den ska spela in och sånt men det är det enda.
Det är väl först om man vill börja med transcoding osv som det behövs göras lite annat men det kan jag försöka göra en guide för så småningom.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Tack för svaret, kommer väl under nästa månad köpa servern, kommer nog gå bra!
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Ah, du måste trycka enter efter raden innan du trycker ctrl+d, alternativt skriva echo >>mincrontab && crontab < mincrontabfalf skrev:när jag körkhanan skrev:Kod: Markera allt
$ sudo apt install socat $ sudo su - hts $ cat > mincrontab @midnight /usr/bin/socat 'SYSTEM:/usr/bin/wget -O - http\://estiptv.site/epg/SE_guide.xml' UNIX-CONNECT:/homehts/.hts/tvheadend/epggrab/xmltv.sock (tryck ctrl+d) $ crontab < mincrontab $ /usr/bin/socat 'SYSTEM:/usr/bin/wget -O - http\://estiptv.site/epg/SE_guide.xml' UNIX-CONNECT:/homehts/.hts/tvheadend/epggrab/xmltv.sock $
får jag felmeddelandet "new crontab file is missing newline before eof can't install" Vad kan det bero på?Kod: Markera allt
crontab < mincrontab

Helt enig, fanns som inte mycket och jag fumlade i mörkret, skrev bara eftersom jag fick saker att fungera -- vorde nog klokt att kanske "renskriva" detFreddyK skrev:Tycker den här guiden vart ganska bra och om man läser en bit efteråt vad som tilläggs.
viewtopic.php?f=23&t=359&start=40
Men kan se om man kan få till nån uppdaterad guide som kanske ser mindre rörigt ut.

Har fått igång det nu och när jag tog bort de länder/taggar jag inte ville ha i Iptvkings kontrollpanel flyter allt på mycket bättre. Försöker sortera upp mina kanaler på fler än 1 tagg/kategori (typ Sweden, Sport). Jag lyckas dock inte sortera i kanalerna som har en redan finns i en kategori. Någon som vet om det går? Alltså det går att sortera i Sweden men inte i taggen/kategorin Sport om jag redan sorterat enligt taggen/kategorin Sweden.
Viasat Motor - Sweden, Sport
C More First HD SE - Sweden, Movies
Du skapar bara nya Kanaltaggar och går sen till Kanaler och väljer den kanal/kanaler du vill ändra och lägger till den tagg du har skapat.
Man kan också skapa flera användare med tillgång till olika kanallistor liknande det som finns i nya dashboarden.
På så sätt kan man få fullt utbud på en kraftigare maskin medans man kanske ger t.ex RPi användare tillgång till enbart ett eller några länder/taggar.
Eller om man vill att ens barn ska ha tillgång till annat utbud.
Man kan lägga till flera taggar för varje kanal med så det kan synas både under Sweden och Sport t.ex.
Sen då allt är uppsatt och funkar som det ska så går det ju köpa till flera connections till ett abonnemang.
Köper man till 2 extra connections så kan man ändra 1 till 3 på Maximum # input streams så funkar det på flera ställen samtidigt upp till den gräns man satt.
Har man redan flera abonnemang med flera kontouppgifter så blir det lite krångligare.
Då måste man lägga till alla dom som vanligt med 1 connection och sen välja att slå ihop alla dom.
Den kommer då hoppa till abonnemang 2 etc om första är upptaget. och efter alla försök och ingen är ledig så blir det samma sak som ovan att det inte finns nån adapter ledig.
Man kan också skapa flera användare med tillgång till olika kanallistor liknande det som finns i nya dashboarden.
På så sätt kan man få fullt utbud på en kraftigare maskin medans man kanske ger t.ex RPi användare tillgång till enbart ett eller några länder/taggar.
Eller om man vill att ens barn ska ha tillgång till annat utbud.
Man kan lägga till flera taggar för varje kanal med så det kan synas både under Sweden och Sport t.ex.
Sen då allt är uppsatt och funkar som det ska så går det ju köpa till flera connections till ett abonnemang.
Köper man till 2 extra connections så kan man ändra 1 till 3 på Maximum # input streams så funkar det på flera ställen samtidigt upp till den gräns man satt.
Har man redan flera abonnemang med flera kontouppgifter så blir det lite krångligare.
Då måste man lägga till alla dom som vanligt med 1 connection och sen välja att slå ihop alla dom.
Den kommer då hoppa till abonnemang 2 etc om första är upptaget. och efter alla försök och ingen är ledig så blir det samma sak som ovan att det inte finns nån adapter ledig.
Tack för ditt svar FreddyK. Kan en kanal ha olika kanalnummer i olika taggar? Till exempel i taggen Sweden har Viasat Motor nummer 5 och i taggen Sport har den nummer 15,
Nej den får samma kanalnummer.falf skrev:Tack för ditt svar FreddyK. Kan en kanal ha olika kanalnummer i olika taggar? Till exempel i taggen Sweden har Viasat Motor nummer 5 och i taggen Sport har den nummer 15,
Du kan däremot välja att inte använda samma nummer som backend i Kodi och då börjar alla kanalgrupper med 1.
Du kan ju förstås skapa en ny kanal manuellt och binda samma service till den och på så sätt få olika kanalnummer fast ser själv inte vitsen med det.
Misstänkte det. Synd, hade varit nice att ha olika nummer och sortera på olika sätt i de olika taggarna.
Som sagt du kan göra det med att skapa en kanal manuellt och ha olika taggar för dom 2 men såklart mer jobb.
Då du skapar kanalen så väljer du den service du vill koppla till den och det blir då en egen kanal och sen anger du det kanalnummer du vill ha.
Då du skapar kanalen så väljer du den service du vill koppla till den och det blir då en egen kanal och sen anger du det kanalnummer du vill ha.
Är det fler än jag som har problem med VOD filmerna? De startar inte när jag kör via Tvheadend.