Svensk undertext

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

xkrocker
Inlägg: 5
Blev medlem: sön okt 01, 2017 6:18 am

Re: Svensk undertext

Inlägg av xkrocker »

okey, så hjälp mig här nu, jag har en lg smart tv o jag vill ha text när jag tittar på tv vad ska man ha då? måste man hålla på med massa konstiga saker ? jag vill starta tv'n och ha text när jag tittar :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svensk undertext

Inlägg av FreddyK »

MAG boxarna fungerar det på utöver det jag nämnde.
Du kan köra en Android enhet där du har bra urval med appar och Perfect Player ska stödja texttv textning.
Fast samtidigt så är dagarna med SD sändningar som använder sig av texttv textning snart ett minne blott men dröjer ju fortfarande ett tag innan omläggningarna är klara. Våren 2018 ska det vara klart i Sverige åtminstone.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
xkrocker
Inlägg: 5
Blev medlem: sön okt 01, 2017 6:18 am

Re: Svensk undertext

Inlägg av xkrocker »

kan man bestäla mag box från iptvking eller måste man köpa den själv ? och är de ingen instalation som behövs görs i den ?
Doktorbluff
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 26, 2017 6:24 pm

Re: Svensk undertext

Inlägg av Doktorbluff »

FreddyK -

Om man köper antingen en androidbox eller appletv, så kan man installera nåt av dessa program och få text att funka på alla kanaler, eller dom flesta alltså?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svensk undertext

Inlägg av FreddyK »

Använder du Perfect Player åtminstone så ska textning fungera på kanalerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svensk undertext

Inlägg av FreddyK »

xkrocker skrev:kan man bestäla mag box från iptvking eller måste man köpa den själv ? och är de ingen instalation som behövs görs i den ?
Det går köpa boxen var man vill och ange rätt information och det är nåt man får göra oavsett då den inte leveraras förprogrammerad.
Man skickar bara den MAC adress man vill ha aktiverad till admin så löser det sig.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
lagal
Inlägg: 37
Blev medlem: mån feb 06, 2017 6:58 am

Re: Svensk undertext

Inlägg av lagal »

xkrocker skrev:så om jag skulle köpa start paketet så man får tvip s box 410 så skulle jag få svensk text eller ?

Texten fungerar ej på alla kanaler med en tvip s box
Skriv svar