kanallista på dreambox

Moderator: otto

Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

kanallista på dreambox

Inlägg av Boyka »

Hej,

Har nyligen använt mig av 24h provkontot och tyvärr fick jag det inte att funka via kodi. Dock så funkar det fint på min dreambox 800hd se.

kanallistan är tyvärr med flera tusen kanaler på rad och inte land för land. Ursäkta om jag missat något men kan man inte få dom land för land i mappar?

Tack på förhand.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av FreddyK »

TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av Boyka »

FreddyK skrev:Kolla min guide

viewtopic.php?f=28&t=1318
Har fastnat litegrann.

Lyckades få över .ipk filen till dreamboxen via ftp och installerat pluginet, gjorde omstart av GUI men inne i pluginet händer ingeting?
Trots root användare kan jag inte komma åt /home/root katalogen. Bara /home. Så chmod kommandot går inte utföra. Jag la både .py filen i /home och inne i /home/root men den säger "no such file or directory" och angående cd "cand cd to /root" eller "-su premission denied"

Har mac så har både testat via telnet och ssh i terminalen.

Något jag missat?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av FreddyK »

"chmod +x e2m3u2bouquet.py" eller "chmod 755 e2m3u2bouquet.py" då du fört över filen dit.
På Enigma2 boxarna ligger root i /home/root och du är ju redan root då du loggar in där så behövs inget su.
Då du ska köra så måste du ha ./ före som betyder i den kör i den katalog du befinner dig i.
Kör du utan ./ så kommer den bara söka igenom dom PATHS som är definerad att söka igenom och hittar såklart inte filen då.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av Boyka »

FreddyK skrev:"chmod +x e2m3u2bouquet.py" eller "chmod 755 e2m3u2bouquet.py" då du fört över filen dit.
På Enigma2 boxarna ligger root i /home/root och du är ju redan root då du loggar in där så behövs inget su.
Då du ska köra så måste du ha ./ före som betyder i den kör i den katalog du befinner dig i.
Kör du utan ./ så kommer den bara söka igenom dom PATHS som är definerad att söka igenom och hittar såklart inte filen då.
kalla mig trög men detta går inte som jag vill.

har provat lägga filen i /home och /usr bara för att kolla om någon skillnad. Då blir det såhär

root@dm800se:/home# ./e2m3u2bouquet.py -n FAB -u USERNAME -p PASSWORD
': No such file or directory

root@dm800se:/usr# ./e2m3u2bouquet.py -n FAB -u USERNAME -p PASSWORD
-sh: ./e2m3u2bouquet.py: Permission denied

Kollar jag loggen i dreamboxen står det i epgpluginet "m3u file is empty check user & password"

Edit: la in användarnamn och lösen manuellt i epgpluginet. Nu står det iaf "lastest update 13.50" när jag valde iptvking som provider. Dock gick uppdateringen fort och ingen epg? Ska man ha root som provider? för nu har den tuggat på flera minuter
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av FreddyK »

För det första så försöker du ladda ner för FABIPTV och inte IPTVKING.
Sen så har du inte gjort den körbar på det sätt jag nämnde tidigare.
Om IPTVKING finns med i pluginet så innebär det att även pluginet laddar ner aktuell providers.enc fil så då behövs inte det där med kommandot utan det räcker med pluginet.
För att få EPG så måste du aktivera i EPG Import pluginet med annars så kommer du inte få nån EPG.
Det enda det här pluginet gör är skapa kanallistor med referenser som EPGImport sen kan importera EPG för.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av Boyka »

FreddyK skrev:För det första så försöker du ladda ner för FABIPTV och inte IPTVKING.
Sen så har du inte gjort den körbar på det sätt jag nämnde tidigare.
Om IPTVKING finns med i pluginet så innebär det att även pluginet laddar ner aktuell providers.enc fil så då behövs inte det där med kommandot utan det räcker med pluginet.
För att få EPG så måste du aktivera i EPG Import pluginet med annars så kommer du inte få nån EPG.
Det enda det här pluginet gör är skapa kanallistor med referenser som EPGImport sen kan importera EPG för.
Kämpar fortfarande med epgn. Har ju varit fel plugin som jag laddat hem. Till openpli heter den xmltvimport under extensions och efter installering epgimport... har valt kingiptv och valt manuellt. Dock står det 0 program? undertexter funkar nu iaf.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av FreddyK »

KINGIPTV är en annan leverantör.
Du ska välja IPTVKING och inget annat.
Du måste också ha nya dashboarden med iptvking.iptv.uno i länken.
XMLTV Import heter den till alla images men det står EPG Import i menyn.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av Boyka »

FreddyK skrev:KINGIPTV är en annan leverantör.
Du ska välja IPTVKING och inget annat.
Du måste också ha nya dashboarden med iptvking.iptv.uno i länken.
XMLTV Import heter den till alla images men det står EPG Import i menyn.

Jag menade givetvis IPTVKING. Detta är över min kunskap. Jag vet inte vad du menar med nya dashboard i länken. i m3u länken? kan du försöka förklara i detalj vad jag ska göra. Detta har jag alltså gjort hitills.

Har valt IPTVKING i bouquet maker inkl användarnamn och lösen. I EPG IMPORT valde jag e2m3u2bouquet - IPTVKING. Men sen då? Jag fick undertexter att funka inget annat? står 0 program efter manuell importering

EDIT: epg funkar fint via estiptv.sources.xml när jag kopierade din kod och skicka över den till epgimport men som sagt iptvking epg funka inte
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: kanallista på dreambox

Inlägg av FreddyK »

Båda ska funka men ESTIPTV guiden är bättre så om den funkar så är det inget problem.
Kanaler som det fortfarande saknas på går att lösa med override xml fil som jag ska ta upp senare.
Undertexter har inget med det här att göra utan är inbyggt i själva Enigma2.
Om du inte vet vad dashboarden är så kanske du inte har tillgång till den men kanske det funkar ändå om man kör med ESTIPTV åtminstone.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar