## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Går knappt att ladda portalen här. Det bara dog.
Det är tvärdött. Kanalikonerna är stora som höghus och portalen laddade segt och nu är det kolsvart
Kan man inte göra nån bufferinställning eller nåt, hatar när det fryser och hackar, släpar gärna efter länge bara jag slipper frysningar!
Funkat bättre nu, hopppas att ni gjorde nåt 

Jag har en tvip 410. Finns det något man kan göra för att det inte ska hacka. Inställningar för Buffring eller något annat. Det hackar väldigt mycket på dom svenska kanalerna. Klockade hur många gånger det hackade på 30 min och kom upp i 36 gånger. Är det bara min tvip 410 ? Fungerar det bättre på appeltv 4 eller någon smart app? Tjejen har ledsnat ur totalt och jag får inte har tvip i vardagsrummet och hon har skaffat ett vanligt tv abonnemang.
https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... vip-s-box/Bits skrev:Jag har en tvip 410. Finns det något man kan göra för att det inte ska hacka. Inställningar för Buffring eller något annat. Det hackar väldigt mycket på dom svenska kanalerna. Klockade hur många gånger det hackade på 30 min och kom upp i 36 gånger. Är det bara min tvip 410 ? Fungerar det bättre på appeltv 4 eller någon smart app? Tjejen har ledsnat ur totalt och jag får inte har tvip i vardagsrummet och hon har skaffat ett vanligt tv abonnemang.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Det har hackat enormt den senaste tiden, så det beror säkert inte på boxen.Bits skrev:Jag har en tvip 410. Finns det något man kan göra för att det inte ska hacka. Inställningar för Buffring eller något annat. Det hackar väldigt mycket på dom svenska kanalerna. Klockade hur många gånger det hackade på 30 min och kom upp i 36 gånger. Är det bara min tvip 410 ? Fungerar det bättre på appeltv 4 eller någon smart app? Tjejen har ledsnat ur totalt och jag får inte har tvip i vardagsrummet och hon har skaffat ett vanligt tv abonnemang.
Gick knappt att titta på fotbollen igår på 5:an
Fick switcha mellan dem 3st Kanal 5 kanalerna igår, vilket var grymt irriterande
Kollar man på rapidtv forum, så är det grymt mycket klagomål där den senaste tiden om kanaler och frysningar.
Tror som många andra, att det är för många som hoppat på den här iptv trenden så servrarna inte pallar med.
Är miljontals kunder som tittar och all data ska krypteras och skickas ut.
HejFreddyK skrev:https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... vip-s-box/Bits skrev:Jag har en tvip 410. Finns det något man kan göra för att det inte ska hacka. Inställningar för Buffring eller något annat. Det hackar väldigt mycket på dom svenska kanalerna. Klockade hur många gånger det hackade på 30 min och kom upp i 36 gånger. Är det bara min tvip 410 ? Fungerar det bättre på appeltv 4 eller någon smart app? Tjejen har ledsnat ur totalt och jag får inte har tvip i vardagsrummet och hon har skaffat ett vanligt tv abonnemang.
Kollade inställningarna och testade att ändra MPEG Buffring till 5000msec. Det var tyvärr inte nå bättre. Tack för tipset ändå

Hejfourtech skrev:Det har hackat enormt den senaste tiden, så det beror säkert inte på boxen.Bits skrev:Jag har en tvip 410. Finns det något man kan göra för att det inte ska hacka. Inställningar för Buffring eller något annat. Det hackar väldigt mycket på dom svenska kanalerna. Klockade hur många gånger det hackade på 30 min och kom upp i 36 gånger. Är det bara min tvip 410 ? Fungerar det bättre på appeltv 4 eller någon smart app? Tjejen har ledsnat ur totalt och jag får inte har tvip i vardagsrummet och hon har skaffat ett vanligt tv abonnemang.
Gick knappt att titta på fotbollen igår på 5:an
Fick switcha mellan dem 3st Kanal 5 kanalerna igår, vilket var grymt irriterande
Kollar man på rapidtv forum, så är det grymt mycket klagomål där den senaste tiden om kanaler och frysningar.
Tror som många andra, att det är för många som hoppat på den här iptv trenden så servrarna inte pallar med.
Är miljontals kunder som tittar och all data ska krypteras och skickas ut.
Ja det skulle ju förklara varför det hackar så mycket. Lite pinsamt bara pga att jag tipsat några kompisar om iptv och vi har alla köpt ett helt år. De är i upplösning stillestånd och ångrar sig. Hoppas det blir bättre snart!
Håll ut.Bits skrev:
Hej
Ja det skulle ju förklara varför det hackar så mycket. Lite pinsamt bara pga att jag tipsat några kompisar om iptv och vi har alla köpt ett helt år. De är i upplösning stillestånd och ångrar sig. Hoppas det blir bättre snart!
Kan hända att personer ångrar sig och hoppar av och då blir det bandbredd över

Nä, men det kommer säkert en lösning.
Tror att lösningen kan vara att dra ner på kanalerna.
Kollar man utbudet bara på svenska så är det många dubbletter.
Kanal 5 har väl 3 st, Visserligen HD, och FHD osv
Men ta bort 1 eller 2 och fortsätta skulle spara in på en hel del bandbredd och dem skulle säkert kunna öka på kvalitén på bilden med några få extra kbps.