Ingen svensk text i Videocluben?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Pjutta111
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jun 30, 2017 2:33 pm

Ingen svensk text i Videocluben?

Inlägg av Pjutta111 »

Varför läggs det aldrig till svensk text på filmer som läggs in i videocluben? Gäller även filmer som ligger i kategorin Multisubtitle? Kan man lösa det själv på något sätt i boxen eller genom sticka etc? Tacksam för svar!
Loopen
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jul 01, 2017 11:15 am

Re: Ingen svensk text i Videocluben?

Inlägg av Loopen »

Finns svensk text på vissa under multisub. Men har oxo faktiskt funderat på varför det inte finns swesub, när norsk och dansk oftast finns?.
garrow
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jul 02, 2017 9:30 am

Re: Ingen svensk text i Videocluben?

Inlägg av garrow »

Troligtvis är det för att ingen har översatt filmen.
Jag vet inte vad dem hämtar undertexterna ifrån, men dem flesta sidor som översatte filmer och serier till svenska har lagt ner eller att staten lagt ner dem.
En del pirat streamtjänster i Sverige översätter filmerna/serierna själva och bränner in texten.

Troligtvis kommer text till filmerna när dem kommit ut på dvd.

Det är vad jag tror, men jag kan inte bekräfta något. :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Ingen svensk text i Videocluben?

Inlägg av FreddyK »

Om man kör Kodi så kan man aktivera nerladdning av textning t.ex. från opensubtitles eller subscene däremot kan en del texter vara osynkad beroende på källa på text och filmen men det brukar ofta i värsta fall gå justera till genom delay av texten.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar