Text S-Box 410

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

StefanN5577
Inlägg: 25
Blev medlem: tor apr 20, 2017 8:20 pm

Text S-Box 410

Inlägg av StefanN5577 »

Hej, har en S-Box 410 som fungerar perfekt, men undertexterna fattar jag inte allt av och finner inget i forumet.

På en del kanaler under förstoringsglaset finns sub svenska att välja och då kommer texten.

Men på en del står sub swe/nor/fin, på dom kommer ingen text, är det jag som gör fel eller fungerar det inte ännu?

Sedan skriver en del om texttv textning på viasat, jag har ingen texttv på S-Box 410 så det gäller väl inte den boxen?

Tacksam för svar.


MVH
Stefan
tjecken
Inlägg: 76
Blev medlem: mån mar 27, 2017 12:25 pm

Re: Text S-Box 410

Inlägg av tjecken »

Teletext undertexter fungerar ej på tvip boxarna.
Är bara dvb undertexter som exempelvis cmore kör som fungerar.
Ibland är Viasats filmkanaler HD versioner och då är det DVB textning som fler boxar och mjukvara stöder. SD versionerna har Teletext och stöds inte av allt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Text S-Box 410

Inlägg av FreddyK »

StefanN5577 skrev:Hej, har en S-Box 410 som fungerar perfekt, men undertexterna fattar jag inte allt av och finner inget i forumet.

På en del kanaler under förstoringsglaset finns sub svenska att välja och då kommer texten.

Men på en del står sub swe/nor/fin, på dom kommer ingen text, är det jag som gör fel eller fungerar det inte ännu?

Sedan skriver en del om texttv textning på viasat, jag har ingen texttv på S-Box 410 så det gäller väl inte den boxen?

Tacksam för svar.


MVH
Stefan
Nån bugg i mjukvaran som gör att alla texttv spår hamnar på samma.
Bara den som gör mjukvaran till S-Box 410 som kan fixa det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Jansson
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jan 23, 2017 4:14 pm

Re: Text S-Box 410

Inlägg av Jansson »

Text-Tv fungerar inte på SVT kanalerna. Jag har bara smarttv utan någon box. Kommer det komma en lösning till detta?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Text S-Box 410

Inlägg av FreddyK »

Om ni vill få texttv fixat så rekommenderar jag så många som möjligt gå till deras forum annars tror jag inte det kommer hända så mycket.

https://forum.tvip.ru
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
edimedi1
Inlägg: 25
Blev medlem: ons mar 08, 2017 6:43 pm

Re: Text S-Box 410

Inlägg av edimedi1 »

moderator fattar inte vad som är fel, nice.....
Skriv svar