Byte av enhet

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Tam
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 05, 2016 11:06 am

Byte av enhet

Inlägg av Tam »

Hej

Jag har två stycken Samsung Smart TVs, vardagsrum och sovrum. Jag har inte bestämt mig vilken jag vill ha kopplad så min fråga är helt enkelt om man kan byta MAC adress efter man har startat ett abonnemang. Eller kan man till och med använda bägge på samma abonnemang?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av admin »

Tam skrev:Hej

Jag har två stycken Samsung Smart TVs, vardagsrum och sovrum. Jag har inte bestämt mig vilken jag vill ha kopplad så min fråga är helt enkelt om man kan byta MAC adress efter man har startat ett abonnemang. Eller kan man till och med använda bägge på samma abonnemang?
Hej Tam!

Du kan koppla tusen enheter om du så vill det är helt upp till dig :D Dock får endast EN enhet vara ansluten åt gången.
mangos
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 24, 2016 12:15 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av mangos »

Gäller det även olika typer av enhet?
Skaffade KODI men funderar nu på prova med Android TV..
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av admin »

Android STB EMULATOR försöker emulera MAG254, så det är samma där.

Du kan flytta mellan kodi, pc, mac, ios, smarttv hur du vill för de använder en "m3u" länk som du kan göra vad du vill med.

Men att flytta till och från stb emu/mag enheter är omöjligt, då vi reserverar mac adresserna i en portal
Kallenovisen
Inlägg: 7
Blev medlem: lör aug 27, 2016 11:46 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av Kallenovisen »

Hej
Har en Mag254, en Samsung smart tv och en LG smart tv. Kan jag använda ett abonnemang på samtliga enheter? - givetvis inte samtidigt.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av admin »

Kallenovisen skrev:Hej
Har en Mag254, en Samsung smart tv och en LG smart tv. Kan jag använda ett abonnemang på samtliga enheter - givetvis inte samtidigt?
Om ditt konto är en M3U fil, som exempelvis SmartTV, kan du använda den till alla enheter som kräver M3U, dvs på fler än en TV apparat, eller kodi, men givetvis inte samtidigt.

Om ditt konto är MAC låst, och ingen m3u, exempelvis Mag254 så går det inte. Har du beställt ett konto med M3U fil kan du inte lägga in den på en MAC, har du beställt konto till en MAC kan du inte få m3u.
Kallenovisen
Inlägg: 7
Blev medlem: lör aug 27, 2016 11:46 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av Kallenovisen »

Hmm....det var tråkigt. Funderar. :?:
knullruffs
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 18, 2016 10:32 pm

Re: Byte av enhet

Inlägg av knullruffs »

Så att, om jag har fattat detta rätt så måste jag köpa ett nytt abonnemang för min mag? Har ett abonnemang hos er som jag tittar på via Kodi och min apple tv samt iphone.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Byte av enhet

Inlägg av admin »

knullruffs skrev:Så att, om jag har fattat detta rätt så måste jag köpa ett nytt abonnemang för min mag? Har ett abonnemang hos er som jag tittar på via Kodi och min apple tv samt iphone.
Det stämmer, MAG är helt separerat
Skriv svar