## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Thunder80 »

GG08 skrev:
Pac skrev:
martinholmberg skrev:Hej,

Texten på Viasat kanalerna fungerar inte på min s-box 412.. Cmore kanalerna fungerar det utmärkt på.

på cmore så visar den Subtitle #1 Sweden (dvb_teletext) etc... på Viasat kanalerna så visar den Subtitle #1 Swe/dan/no/fin (dvb_teletext). men där kommer inte texten fram.


tacksam för support.
Tja

En fråga om texten på Cmore kanalerna, fungerar det bra för dig? för min text på Cmore kanalerna hamnar snett till höger om bilden och är stor, men på Viasat kanalerna fungerar den bra! (MAG256)
Tja

Ja tyvärr är det något med 256 som gör att texten är enorm och mitt i rutan, väntar på ny mjukvara från Infomir och när den är på plats så ska den testas och funkar den då så läggs den ut.

Trevlig helg
Men mjukvaran kommer inte att finnas direkt på vår Mag256?? Så bara trycka på uppdateringen?
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

Ampa69 skrev:Problem med ID Investigation Discovery SE, är det bara jag som har frysningar, blockningar eller vad man ska kalla det på denna kanalen.
Jag kan titta på tex nån c more kanal i HD utan problem men när jag tittar på ID så kommer det frysningar mm typ lite då och då.
Filmade med mobilen och la upp på youtube för er att se hur det ser ut https://youtu.be/r7OtlPUAw0Y ca 10 sek in i klippet syns det. Har bahnhof och vore det problem med min lina så borde ju det vara problem med alla kanaler och inte enbart ID tycker jag
nån admin får ta bort länken om det inte får läggas in länk....
Fortfarande problem med denna kanal och även vissa andra History kanaler, Som jag sagt tidigare så kan det inte bero på min lina eftersom jag kan byta kanal till nån annan kanal som är i HD o titta på en hel hockeymatch utan problem. Har kört tptest när det är som värst och har som lägst legat på 97 Mbit ner. Kan ju inte bara vara jag som har dessa frysningar på denna kanal. Har även gjort det som dom flesta blir tillsagda att göra att dra ur ström ur både router och mag box. Jag tror det är nåt strul med hosten som sänder ut denna kanal. Tptest Bild
KiddzoR
Inlägg: 21
Blev medlem: tis jan 31, 2017 2:49 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KiddzoR »

Ampa69 skrev:
Ampa69 skrev:Problem med ID Investigation Discovery SE, är det bara jag som har frysningar, blockningar eller vad man ska kalla det på denna kanalen.
Jag kan titta på tex nån c more kanal i HD utan problem men när jag tittar på ID så kommer det frysningar mm typ lite då och då.
Filmade med mobilen och la upp på youtube för er att se hur det ser ut https://youtu.be/r7OtlPUAw0Y ca 10 sek in i klippet syns det. Har bahnhof och vore det problem med min lina så borde ju det vara problem med alla kanaler och inte enbart ID tycker jag
nån admin får ta bort länken om det inte får läggas in länk....
Fortfarande problem med denna kanal och även vissa andra History kanaler, Som jag sagt tidigare så kan det inte bero på min lina eftersom jag kan byta kanal till nån annan kanal som är i HD o titta på en hel hockeymatch utan problem. Har kört tptest när det är som värst och har som lägst legat på 97 Mbit ner. Kan ju inte bara vara jag som har dessa frysningar på denna kanal. Har även gjort det som dom flesta blir tillsagda att göra att dra ur ström ur både router och mag box. Jag tror det är nåt strul med hosten som sänder ut denna kanal. Tptest Bild
Beror nog på din peering till servern
bara för att du har bra resultat på tptest så betyder det inte att du har bra uppkoppling till servern
har samma problem tror man får leva med det är som sagt "piratTV"
lagal
Inlägg: 37
Blev medlem: mån feb 06, 2017 6:58 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av lagal »

FreddyK skrev:
lagal skrev:kommer texten på viasat och discovery kanalerna att fixas också?
Den funkar utmärkt här.
Om det inte funkar så beror det på mjukvaran i det du använder.

Jag kör tvip s box när jag går in på text menyn har jag bara en rad inte som på cmore kanalerna en rad per språk
KiddzoR
Inlägg: 21
Blev medlem: tis jan 31, 2017 2:49 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KiddzoR »

lagal skrev:
FreddyK skrev:
lagal skrev:kommer texten på viasat och discovery kanalerna att fixas också?
Den funkar utmärkt här.
Om det inte funkar så beror det på mjukvaran i det du använder.

Jag kör tvip s box när jag går in på text menyn har jag bara en rad inte som på cmore kanalerna en rad per språk
Som Fredyk säger så funkar det inte på tvip boxen (nån bugg i mjukvaran) har aldrig gjort det bara dvb undertexterna som exempelvis cmore kör som fungerar
har tagit upp det i min tråd här
https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?f=29&t=365
även på tvips forum har jag tagit upp problemet men verkar inte komma nån vart där
antonbruhn
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 22, 2016 4:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av antonbruhn »

GG08 skrev:
antonbruhn skrev:
GG08 skrev:
Hej

Har varit inne och kollat, kan inte finna på någon lagg, sen skriver du inte vad det var för kanal som laggade/fryser, du kan ställa in MPEG-TS BUFFRING i settings du kan prova dig fram.
Kör du direkt från fiber uttaget eller genom router? Kör en TPTEST

Återkom
Jag har lagg på alla kanaler! ställt in buffen på 5000 enligt instruktionerna. Jag kör trådlöst från routern. inga problem med hastighet när jag laddade ner uppdateringarna. hur gör jag ett tp-test?
Hej

Jag tror att det är den trådlösa som är problemet. Koppla en kabel i mellan box och routern och se om du får samma problem.

bredbandskollen.se
Har provat att koppla direkt med kabel ! likadant... hur kommer jag in i bredbandskollen från tvip boxen?
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

antonbruhn skrev:
GG08 skrev:
antonbruhn skrev:
Jag har lagg på alla kanaler! ställt in buffen på 5000 enligt instruktionerna. Jag kör trådlöst från routern. inga problem med hastighet när jag laddade ner uppdateringarna. hur gör jag ett tp-test?
Hej

Jag tror att det är den trådlösa som är problemet. Koppla en kabel i mellan box och routern och se om du får samma problem.

bredbandskollen.se
Har provat att koppla direkt med kabel ! likadant... hur kommer jag in i bredbandskollen från tvip boxen?
Ladda ner tptest och kör det på en annan dator som finns i samma nätverk. Du behöver inte gör det på exakt samma enhet.
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

KiddzoR skrev:
Ampa69 skrev:
Ampa69 skrev:Problem med ID Investigation Discovery SE, är det bara jag som har frysningar, blockningar eller vad man ska kalla det på denna kanalen.
Jag kan titta på tex nån c more kanal i HD utan problem men när jag tittar på ID så kommer det frysningar mm typ lite då och då.
Filmade med mobilen och la upp på youtube för er att se hur det ser ut https://youtu.be/r7OtlPUAw0Y ca 10 sek in i klippet syns det. Har bahnhof och vore det problem med min lina så borde ju det vara problem med alla kanaler och inte enbart ID tycker jag
nån admin får ta bort länken om det inte får läggas in länk....
Fortfarande problem med denna kanal och även vissa andra History kanaler, Som jag sagt tidigare så kan det inte bero på min lina eftersom jag kan byta kanal till nån annan kanal som är i HD o titta på en hel hockeymatch utan problem. Har kört tptest när det är som värst och har som lägst legat på 97 Mbit ner. Kan ju inte bara vara jag som har dessa frysningar på denna kanal. Har även gjort det som dom flesta blir tillsagda att göra att dra ur ström ur både router och mag box. Jag tror det är nåt strul med hosten som sänder ut denna kanal. Tptest Bild
Beror nog på din peering till servern
bara för att du har bra resultat på tptest så betyder det inte att du har bra uppkoppling till servern
har samma problem tror man får leva med det är som sagt "piratTV"


Som jag sagt tidigare, nu har jag suttit o tittat på Brynäs matchen som gick på C More sport HD utan ett enda problem, bytte till ID Investigation Discovery SE efter matchen o det tar inte lång tid innan det börjar med frysningar o pixlingar som syns på länken jag tidigare lagt upp. Borde det inte frysa o pixla på alla andra kanaler omdet skulle vara som du skriver att jag har en dålig peering mot serven. Så uppfattar jag det iaf att det borde vara, tror liksom inte att c more kanalerna sänds via nån annan server än ID Investigation Discovery SE kanalen. :evil:
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Det är oftast INTE fel på vår anslutning eller hårdvara utan det ligger nästan uteslutande hos leverantören av tv tjänsten. Detta är bara vad jag själv personligen kommit fram till. Men tyvärr lägger man ofta skulden på användaren.
KiddzoR
Inlägg: 21
Blev medlem: tis jan 31, 2017 2:49 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KiddzoR »

Ampa69 skrev:
KiddzoR skrev:
Ampa69 skrev:
Fortfarande problem med denna kanal och även vissa andra History kanaler, Som jag sagt tidigare så kan det inte bero på min lina eftersom jag kan byta kanal till nån annan kanal som är i HD o titta på en hel hockeymatch utan problem. Har kört tptest när det är som värst och har som lägst legat på 97 Mbit ner. Kan ju inte bara vara jag som har dessa frysningar på denna kanal. Har även gjort det som dom flesta blir tillsagda att göra att dra ur ström ur både router och mag box. Jag tror det är nåt strul med hosten som sänder ut denna kanal. Tptest Bild
Beror nog på din peering till servern
bara för att du har bra resultat på tptest så betyder det inte att du har bra uppkoppling till servern
har samma problem tror man får leva med det är som sagt "piratTV"


Som jag sagt tidigare, nu har jag suttit o tittat på Brynäs matchen som gick på C More sport HD utan ett enda problem, bytte till ID Investigation Discovery SE efter matchen o det tar inte lång tid innan det börjar med frysningar o pixlingar som syns på länken jag tidigare lagt upp. Borde det inte frysa o pixla på alla andra kanaler omdet skulle vara som du skriver att jag har en dålig peering mot serven. Så uppfattar jag det iaf att det borde vara, tror liksom inte att c more kanalerna sänds via nån annan server än ID Investigation Discovery SE kanalen. :evil:
Tittat på ID nu i 10 min har pixlat till 2ggr i ca 1 sekund
Men den har aldrig fryst fast kör med tvip boxen
Skriv svar