IPTV via PLEX

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

issue skrev:
ErikO skrev:Funkar inte för mig.
Denna kanal svarar inte får jag till svar.
detta gör mig ledsen..
Har du tid och lust och ork att felsöka?

Jag har ännu inte skaffat iptv men planerar att skaffa en test snart då jag börjar få lite tid över för att faktiskt testa. men jag hade tänkt mig att testa med plex då detta kommer göra det mycket enklare för mig och den setup jag redan har i hemmet

Nja.. vet inte Hur jag felsöker.
Länken jag fått in verkar rätt för att jag får upp alla grupper. Men inte någon kanal i sweden.
raven305
Inlägg: 21
Blev medlem: tor dec 15, 2016 2:04 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av raven305 »

Halloj! Hur får man sin m3u länk? Måste jag kontakta Iptvking support för att få den? Använder en MAG 256 just nu, men skulle va guld att kunna använda Plex :D
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

ErikO skrev:
issue skrev:
ErikO skrev:Funkar inte för mig.
Denna kanal svarar inte får jag till svar.
detta gör mig ledsen..
Har du tid och lust och ork att felsöka?

Jag har ännu inte skaffat iptv men planerar att skaffa en test snart då jag börjar få lite tid över för att faktiskt testa. men jag hade tänkt mig att testa med plex då detta kommer göra det mycket enklare för mig och den setup jag redan har i hemmet

Nja.. vet inte Hur jag felsöker.
Länken jag fått in verkar rätt för att jag får upp alla grupper. Men inte någon kanal i sweden.
Jag googlade lite på detta förut och då var det någon som sa att det strulade med Plex server v.0.9.14 och senare.
Googlar man på detta med att du får in grupper men inte någon kanal så får man nog upp lite info.
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

raven305 skrev:Halloj! Hur får man sin m3u länk? Måste jag kontakta Iptvking support för att få den? Använder en MAG 256 just nu, men skulle va guld att kunna använda Plex :D
tror det är så, det är olika länkar beroende på om du köper iptv för mag eller om du köper det för dator/kodi/smart-tv har jag för mig att dom sa hör förut.
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

issue skrev:
ErikO skrev:
issue skrev:
detta gör mig ledsen..
Har du tid och lust och ork att felsöka?

Jag har ännu inte skaffat iptv men planerar att skaffa en test snart då jag börjar få lite tid över för att faktiskt testa. men jag hade tänkt mig att testa med plex då detta kommer göra det mycket enklare för mig och den setup jag redan har i hemmet

Nja.. vet inte Hur jag felsöker.
Länken jag fått in verkar rätt för att jag får upp alla grupper. Men inte någon kanal i sweden.
Jag googlade lite på detta förut och då var det någon som sa att det strulade med Plex server v.0.9.14 och senare.
Googlar man på detta med att du får in grupper men inte någon kanal så får man nog upp lite info.
Sen kan ett bra test vara att kolla via webbläsaren om du kan se några kanaler, så du inte direkt testar via någon app på telefonen eller liknande, kan vara skillnader där med.
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

Restreama är förbjudet.. kanske de ansera att det inte ska gå med plex.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av FreddyK »

Ja men i det här fallet så är det 1 connection till sig själv.
Restreama anser jag är göra det tlllgängligt för andra och det förstår jag att man vill stoppa.
Kanske problemet är att pluginet försöker öppna mer än 1 stream?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

FreddyK skrev:Ja men i det här fallet så är det 1 connection till sig själv.
Restreama anser jag är göra det tlllgängligt för andra och det förstår jag att man vill stoppa.
Kanske problemet är att pluginet försöker öppna mer än 1 stream?

Jag har testat att klippa ur länk ur spelistan och öppna i plex men funkar inte heller.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av FreddyK »

PLEX kanske inte gillar länkarna av nån anledning.
Kör du med m3u8 eller ts? Du kan testa att ändra det och se om det funkar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

FreddyK skrev:PLEX kanske inte gillar länkarna av nån anledning.
Kör du med m3u8 eller ts? Du kan testa att ändra det och se om det funkar.

m3u8. Kan testa den andra
Skriv svar