går det bra med adsl 30?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

sjoo88
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 25, 2017 3:44 pm

går det bra med adsl 30?

Inlägg av sjoo88 »

hej jag funderar på att skaffa ert startpaket. och jag undrar fall jag kan ha det när jag använder mig av adsl 30? ha en trevlig kväll, och tack för snabbt svar
rapid11
Inlägg: 24
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:28 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av rapid11 »

Jag har ADSL och en download på ca 15-20 Mb och det är inga problem, klockrent!
Tror det räcker med 8-10 Mb för att du inte ska ha problem. Din bandbredd beror på hur långt du har till din telestation.
Tror att är sträckan längre än 1500 meter så har du betydligt sämre download.
sjoo88
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 25, 2017 3:44 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av sjoo88 »

rapid11 skrev:Jag har ADSL och en download på ca 15-20 Mb och det är inga problem, klockrent!
Tror det räcker med 8-10 Mb för att du inte ska ha problem. Din bandbredd beror på hur långt du har till din telestation.
Tror att är sträckan längre än 1500 meter så har du betydligt sämre download.
jag kollade nu jag har ca 18.5 ner och 3 upp så borde iptv king funka perfect tror ni?
rapid11
Inlägg: 24
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:28 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av rapid11 »

Då är det inga problem :-)
Däremot finns alltid risk för lagg beroende på hur du tar emot IPTV.
Själv kör jag androidbox med appen Perfect Player den funkar faktiskt perfekt. Körde genom Kodi 16.1 tidigare och där kraschade Kodi titt som tätt.
Med Kodi så "Laddas kanallistan" varje gång du startar om Kodi i bakgrunden och den snor självklart bandbredd. Kunde dock börja titta på Tv direkt men att den låg i bakgrunden och laddade playlisten är störande ocg påverkar förstås intern´minnet vilket kanske var en orsak till att Kodi kraschade.

Finns många alternativa sätt att ta emot kanalerna på, framgår bra av IPTV Kingens hemsida.
rapid11
Inlägg: 24
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:28 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av rapid11 »

Testa 24 timmars abonnemanget som är gratis så ser du!
sjoo88
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 25, 2017 3:44 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av sjoo88 »

Jag tog och beställde ett Startpaket 1år inkl. TVIP S-Box 410,
rapid11
Inlägg: 24
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:28 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av rapid11 »

:-) Du blir nöjd
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av Fredde »

rapid11 skrev:Då är det inga problem :-)
Däremot finns alltid risk för lagg beroende på hur du tar emot IPTV.
Själv kör jag androidbox med appen Perfect Player den funkar faktiskt perfekt. Körde genom Kodi 16.1 tidigare och där kraschade Kodi titt som tätt.
Med Kodi så "Laddas kanallistan" varje gång du startar om Kodi i bakgrunden och den snor självklart bandbredd. Kunde dock börja titta på Tv direkt men att den låg i bakgrunden och laddade playlisten är störande ocg påverkar förstås intern´minnet vilket kanske var en orsak till att Kodi kraschade.

Finns många alternativa sätt att ta emot kanalerna på, framgår bra av IPTV Kingens hemsida.
Just beställt en androidbox o tänkte oxå köra perfect player, går det att få fram undertexter med perfect player?
rapid11
Inlägg: 24
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:28 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av rapid11 »

Tyvärr så har jag inte lyckats en men vad jag förstår så jobbar de med att undertexter skall fungera, läste det någonstans här på forumet.
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: går det bra med adsl 30?

Inlägg av Fredde »

rapid11 skrev:Tyvärr så har jag inte lyckats en men vad jag förstår så jobbar de med att undertexter skall fungera, läste det någonstans här på forumet.
Klarar sig ändå, verkar som en schysst spelare för övrigt.
Skriv svar