## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

& där är det svart, kan inte komma in bara ett vitt streck längst upp
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

N.Roheda skrev:& där är det svart, kan inte komma in bara ett vitt streck längst upp
Samma här, fick uppgift från dashboarden att fabriksåterställa min tivp 410 box och nu fungerar ingenting. SUCK
Ninjamunken
Inlägg: 26
Blev medlem: fre mar 29, 2019 5:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ninjamunken »

Ja det är ett evigt mekande iaf, innan när man skulle securea sitt abonemang så funkade inget, så ja körde unsecure, men testar nu igen, men inget nytt efter byte på portal adressen heller, och drar man ut stömmen för att starta om boxen nollar sig tvip boxen till den gamla portal adressen automatsikt så inget man kommer vidare med där heller


skrev nyss med supporten, i min portal adress så är det :8080 med i på boxen men kollar man på sidan så ska :8080 inte vara med, och enligt supporten så ska det ta en timma innan det hoppar igång så ja provar detta nu
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

Ninjamunken skrev:Ja det är ett evigt mekande iaf, innan när man skulle securea sitt abonemang så funkade inget, så ja körde unsecure, men testar nu igen, men inget nytt efter byte på portal adressen heller, och drar man ut stömmen för att starta om boxen nollar sig tvip boxen till den gamla portal adressen automatsikt så inget man kommer vidare med där heller


skrev nyss med supporten, i min portal adress så är det :8080 med i på boxen men kollar man på sidan så ska :8080 inte vara med, och enligt supporten så ska det ta en timma innan det hoppar igång så ja provar detta nu
Nu fungerar det för mig
Ninjamunken
Inlägg: 26
Blev medlem: fre mar 29, 2019 5:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ninjamunken »

Fortfarande dött hos mig tyvärr
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

Ninjamunken skrev:Fortfarande dött hos mig tyvärr
Samma här
disodium
Inlägg: 24
Blev medlem: tor jul 26, 2018 3:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av disodium »

Ninjamunken skrev:Ja det är ett evigt mekande iaf, innan när man skulle securea sitt abonemang så funkade inget, så ja körde unsecure, men testar nu igen, men inget nytt efter byte på portal adressen heller, och drar man ut stömmen för att starta om boxen nollar sig tvip boxen till den gamla portal adressen automatsikt så inget man kommer vidare med där heller


skrev nyss med supporten, i min portal adress så är det :8080 med i på boxen men kollar man på sidan så ska :8080 inte vara med, och enligt supporten så ska det ta en timma innan det hoppar igång så ja provar detta nu
Precis, drar man ur strömmen till boxen så blir det per automatik default-portalen. Men jag tror att du har möjlighet till att ställa in default-portalen när du installerar boxen. Så prova att ladda ned installationsfilerna och se över dessa, någonstans så tror jag att du har en configfil där du kan byta ut default-portalen. När du har gjort det så ska det bara vara att föra över det på en minneskort och stoppa in det i boxen. Jag ska erkänna att jag kan ha fel, men jag kan dra mig till minnes att det är så det går till.

Jag har securat min tvip-410 och du ska skriva exakt den adress som du får när du säkrar portalen, utan :8080 och ingenting annat. Men jag har också haft problem med att det inte händer något. Om det är så att det kan dröja upp till en timme innan det fungerar så borde det informeras bättre, det eftersom det uppenbarligen inte är glasklart.
Ninjamunken
Inlägg: 26
Blev medlem: fre mar 29, 2019 5:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ninjamunken »

har testat att secura nu igen och skrivit in exakta adressen, har stått runt timman men får stå tills imorgon
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

Någon som vet varför jag bara har ett vitt streck? Support har jag inte fått svar från :-(
Ninjamunken
Inlägg: 26
Blev medlem: fre mar 29, 2019 5:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ninjamunken »

någon som vet hur man går till väga för att testa abonemanget på app i tvn ist?
Behöver ja byta ut mac adressen i dashboarden då?
Skriv svar