Byta till er för bättre prestanda

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

Antonj85 skrev:Vars kan man köpa boxen ni talar om? Kör med kodi via datorn och det laggar allt mest även då jag gjort "lagg fix"
Titta på hemsidan där finner du startpaketet.
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Wonak »

GG08 skrev:
Wonak skrev:Stämmer det att ni har era egna servers? Jag använder som sagt för tillfället en annan IPTV-tjänst med exakt samma kanaler, där är det dock problem med buffering

Egna servers, du kan ju alltid reseta din router och ev box.
Annars byt lovar det fungerar här till 98,7 % :)

Men du är välkommen om du vill byta :D

Mvh
GG 08
Det pratas en hel del om er och en annan IPTV-tjänst. Många tror att ni bara är resellers åt en annan stor IPTV-sida. Bland annat eftersom m3u-länkarna är exakt likadana. Har ni något bra svar till dessa "anklagelser"? För det är väl bara de med abonnemang på IPTVking som har tillgång till era servers?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av FreddyK »

Vet inte hur det ligger till men jag gissar att dom hyr själva portalen genom nån annan leverantör vilket förklarar varför länkarna ser likadana ut.
Sen så har IPTVKING själv sagt att dom lånar streams från andra där dom inte själva har tillgång till kanalerna och det är väl dom flesta icke nordiska kanaler skulle jag tro.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
bjornligan
Inlägg: 3
Blev medlem: tis dec 27, 2016 8:15 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av bjornligan »

Och svaret har ni fått i brist på svar :o
Alcapwn
Inlägg: 2
Blev medlem: lör dec 17, 2016 2:28 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Alcapwn »

Skulle vara väldigt intressant att få frågan utredd och förklarad då det på andra forum finns användare som med bestämdhet påstår att ni är resellers av en annan iptv-tjänst.

Anledningen till att jag vill veta är att jag just nu kör ett 3 månaders abonnemang av den andra tjänsten och jag är inte särskilt imponerad av prestandan. Det laggar en hel del på full-hd kanalerna. Är det så att det bevisligen fungerar bättre med IPTV King så betalar jag gärna lite mer för ett abonnemang här men om det är samma elände så är det inte intressant.

Förklara gärna varför m3u-länkarna ser identiska ut om ni nu har egna servers.
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Wonak »

Alcapwn skrev:Skulle vara väldigt intressant att få frågan utredd och förklarad då det på andra forum finns användare som med bestämdhet påstår att ni är resellers av en annan iptv-tjänst.

Anledningen till att jag vill veta är att jag just nu kör ett 3 månaders abonnemang av den andra tjänsten och jag är inte särskilt imponerad av prestandan. Det laggar en hel del på full-hd kanalerna. Är det så att det bevisligen fungerar bättre med IPTV King så betalar jag gärna lite mer för ett abonnemang här men om det är samma elände så är det inte intressant.

Förklara gärna varför m3u-länkarna ser identiska ut om ni nu har egna servers.
Är i exakt samma sits.. Problem med lagg på kvällarna, men är ju ingen idé att byta över om det är exakt samma servers.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

Wonak skrev:
Alcapwn skrev:Skulle vara väldigt intressant att få frågan utredd och förklarad då det på andra forum finns användare som med bestämdhet påstår att ni är resellers av en annan iptv-tjänst.

Anledningen till att jag vill veta är att jag just nu kör ett 3 månaders abonnemang av den andra tjänsten och jag är inte särskilt imponerad av prestandan. Det laggar en hel del på full-hd kanalerna. Är det så att det bevisligen fungerar bättre med IPTV King så betalar jag gärna lite mer för ett abonnemang här men om det är samma elände så är det inte intressant.

Förklara gärna varför m3u-länkarna ser identiska ut om ni nu har egna servers.
Är i exakt samma sits.. Problem med lagg på kvällarna, men är ju ingen idé att byta över om det är exakt samma servers.
Länkarna ser identiska ut hos ALLA leverantörer som använder XtreamCodez och clientportals kanal samling. Det är endast hur Listorna är uppbyggda som ligger här. Om servrarna även var här hade varit exponerade för diverse attacker 24/7 XtreamCodez och clientportal.link fungerar lite som en torrent tjänst. Det är bara kanalerna som länkas vidare.

IPTV King bistår med sändning av Skandinavien, Portugal, jugoslaviska, turkiska samt iranska kanaler. Resten lånar vi av andra iptv leverantörer och de lånar de kanaler vi sänder av oss i utbyte.

Vi har flertalet gånger gjort ändringar live enligt önskemål på detta forum, exempelvis när vi gjorde Sverige till egen lista och bröt ur den ur Skandinavien. En Reseller har inte dessa befogenheter. Vi har ett eget Reseller nätverk och även detta är befogenheter som inte andra Reselles har utan bara administrationen. Vi behöver inte bevisa något utan de som är duktiga på sin grej förstår nog skillnaden.

Sen kommer vi till varför de skiljer sig i priser. Mestadels är de för de Kanalpaket vi sänder utr dyrare att få tag i än övriga samt att våra servrar är eu baserade allihopa som även är dyrare än de asiatiska övriga leverantörer kör med.

Vi får absolut inte nämna övriga leverantörer för risken att skada deras verksamhet men en stor del av våra kunder är folk som är missnöjda hos övriga leverantörer främst i bristen på den Support som kunderna förtjänar.

Skulle exempelvis vår verksamhet lägga ner av någon anledning så skulle övriga leverantörer även bli utan svenska kanaler för det är endast vi som kan sända dessa samt sända parade HD kanaler.

Så nej vi är inga resellers och efter allt arbete vi lägger ner på att erbjuda denna tjänsten och den supporten vi har blivit kända för känns de ganska kränkande att påstå att vi bara säljer vidare något som är billigare någon annanstans
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av admin »

Denna frågan dyker upp ganska ofta.

XtreamCodez/Clientportal = Ett CMS system, lite som en torrent sida som GG08 nämnde, där man endast länkar kanallistor till varandra. Kanalernas ursprung syns inte här och host server avslöjas inte. I skrivande stund är dessa de ENDA som kan erbjuda ett system HELT immunt mot hacker attacker och nyfikna myndigheter. Därav kör de flesta iptv leverantörer med dessa, och länkarna ser likadana ut på ALLA

Som tidigare nämnde, bistår vi med Skandinaviska, Portuguesiska, Jugoslaviska, Turkiska och Iranska kanaler till detta nätverk. Resten delas ut av de andra leverantörerna. Alla som är anslutna måste dela ut MINST ett paket. Att vara anslutet till XtreamCodez och Clientportal är INTE avgiftsfritt, vi kan ej avslöja vad de kostar men det kostar en hel del.

De kanalpaket som vi sänder går direkt från vår relä till kund. När en annan leverantör lånar sig in på dessa så reläas de ÄNNU EN GÅNG och därför upplever jättemånga problem med just de kanaler vi sänder hos övriga leverantörer. Däremot kanske någon upplever fler problem med exempelvis spanska kanaler hos oss än hos den som ursprungligen sänder denna.

Vi är administrativt berättigade till xtreamcodez och det ser ni här http://iptvking.me/forum/viewtopic.php? ... 4&start=90 på sidan 10, 11 och 12 där vi live hjälper våra kunder med saker en reseller absolut inte har behörighet till.

Våra servrar kostar betydligt mycket mer än de standard servrar xtream codez erbjuder i sitt standard paket som reläas från Hong Kong, Malaysia, Singapore osv. Vi använder oss utav främst servrar i Holland, Cypern och Malta och dessa kostar även betydligt mer.

Jag hoppas denna frågan har fått ett slutgiltigt svar både från mig och GG08.
Alcapwn
Inlägg: 2
Blev medlem: lör dec 17, 2016 2:28 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Alcapwn »

Tack för ett utförligt och övertygande svar.

Jag är bara en potentiell kund och inte så kunnig, så jag ber om ursäkt om min frågeställning upplevdes som anklagande och kränkande.
Jag vill bara för personlig del få utrett om det var värt prisskillnaden och med den förklaringen ni gett så är det definitivt så, då det är de svenska kanalerna som är viktigast.

Har tecknat mig i 3 månader för den andra tjänsten som jag inte tänker göra reklam för, när dessa 3 månader tar slut har ni en ny kund hos mig.
Priset är något ni absolut inte behöver försvara, 1500:-/år är billigt för allt man får.
Om det så bara hade varit det svenska utbudet så hade jag klassat det som billigt.
PG-Man
Inlägg: 9
Blev medlem: tis dec 27, 2016 6:43 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av PG-Man »

Fråga, jag kör trådlöst med min nya LG-tv även på HD och det går som en dans.

Kan någon svara vilken codec? H264? , dvs vilken kompression och ungefär vilken bitrade HD -kanalerna puttrat på?

Det funkar som sagt som en dans även med Wireless för min del och jag undrar vilken "belastning" vi talar om.

Tacksam för svar.
Skriv svar