FreddyK skrev:Följ mina råd som jag nämnt bla testa att starta om alla grejer inkl. router, testa koppla boxen direkt i väggen utan router, testa byta till Google DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare DNS 1.1.1.1, 1.0.0.1.
Några saker att testa och om det inte fungerar så får ni nog skriva till Admin så får dom kolla.
En sak till ni kan testa är logga in på Dashboard och ladda ner M3U filen och köra på dator med t.ex. VLC eller Kodi.
Med M3U fil så fungerar det som det ska iaf.
Hej Freddy! Jag är ingen hacker, var ska man byta DNS?
M3U fil?
Köra på dator, behövs inte boxen?
Novis på detta förklara gärna så vi andra förstår.
Tack på förhand.
DNS byter man under nätverksinställningar i sin router eller box.
Hur man gör det är olika och står förklarat i manualen till routern.
Enklast är kanske att testa dom andra sakerna först innan man börjar ändra nåt.
Nej boxen behövs inte utan det går utmärkt köra på valfri dator, surfplatta eller telefon om man kör med M3U fil och då fungerar det åtminstone.
Boxarna kör ju mot Stalker (MAG) portalen och det är ett annat system än M3U och det är möjligt att det är problem med det just nu.
Med vissa boxar så går det välja att köra både med M3U och mot portalen.
Jag har sökt men hittar inget svar som hjälper mig vidare, därför denna post.
Jag körde SmartIPTV appen i mitt LG tv och det har funkat hur bra som helst, fram tills i torsdags.
Numera frysar eländet hela j*vla tiden, det är helt omöjligt att kolla på TV, visar kanske 2 sekunder sedan frysar det i 10 sekunder och så vidare.
Jag har tyvärr enbart möjlighet att använda mobilt bredband från 3, men det har som skrivit ovan funkat klockrent hela tiden.
Jag bytte router förre helgen till en TP-Link Archer MR600 och jag funderar på om det är den som ställer till det på något sätt?
Kör kabeln direkt från routern in i TVn om det nu spelar roll.
Testade i kväll att installera SMART-STB appen, fick igång allt men det är samma skit, eländet frysar precis som beskrivit ovan.
Jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig vidare, jag är körd helt fast.
Jag har sökt men hittar inget svar som hjälper mig vidare, därför denna post.
Jag körde SmartIPTV appen i mitt LG tv och det har funkat hur bra som helst, fram tills i torsdags.
Numera frysar eländet hela j*vla tiden, det är helt omöjligt att kolla på TV, visar kanske 2 sekunder sedan frysar det i 10 sekunder och så vidare.
Jag har tyvärr enbart möjlighet att använda mobilt bredband från 3, men det har som skrivit ovan funkat klockrent hela tiden.
Jag bytte router förre helgen till en TP-Link Archer MR600 och jag funderar på om det är den som ställer till det på något sätt?
Kör kabeln direkt från routern in i TVn om det nu spelar roll.
Testade i kväll att installera SMART-STB appen, fick igång allt men det är samma skit, eländet frysar precis som beskrivit ovan.
Jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig vidare, jag är körd helt fast.
Tack på förhand.
Då detta handlar om problem med box/mjukvara eller den hårdvara du kör med och inte ett problem med tjänsten så passar det bättre att ta i rätt tråd som handlar om just dom grejerna. Mycket riktigt tror jag du ska börja felsöka genom och köra utan den routern till att börja med.
Att köra över trådlöst eller mobilt bredband är heller inga garantier att det fungerar stabilt och är speciellt känsligt för högre belastningar i nätet.
Någon som vet hur man löser : Inga data hittades, kontrollera om din spellista länken är korrekt?
Satt och kollade på skidorna på svt1 och av någon anledning starta min apple tv om sig och efter det funkar inte gse smart iptv.
För mig har det legat nere från ca.16.00
Kollat i dashboard och får: No problems have been found. (200)
Kollat andra appar som tex. cmore, svt, dplay och viafree och alla funkar.
Provade att redigera länken till =ts på slutet istället för m3u8 men det hjälpte inte.
Någon som sitter på en lösning?
Följ mina råd som jag nämnt bla testa att starta om alla grejer inkl. router, testa koppla boxen direkt i väggen utan router, testa byta till Google DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare DNS 1.1.1.1, 1.0.0.1.