## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Lunkz
Inlägg: 17
Blev medlem: sön jan 06, 2019 2:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lunkz »

Muskelmannen skrev:
Lunkz skrev:finns en ny smart iptv app och hämta hem till LG smart tv.......i den är det svensk text att välja till så gott som allt......men kom ihåg att ställa om tv:n på ett annat land t.e.x. ryssland,tyskland......sen sök på smart iptv och nya appen kommer upp....installera den och ställ om tv:n till sverige igen......appversion 3.0.0
Fattar ju inget. Den smart Iptv appen jag hittar är den jag har installerad redan. Hittar ingen annan och definitivt inte 3.0.0 utan tidigare version. Säkert länge sen den blev uppdaterad!

Uppskattar utförligare om hjälp då detta område är typ grekiska för mig. Har prövat ställa om till Ryssland och Tyskland också men samma app.

Avinstallera först? Ser inte hur man gör det heller suck
https://siptv.app/news/ kolla på den länken.....där kan du läsa allt hur du gör,även läsa om nya appen,,,det är 2 skilda appar.......om du ställer om tv:n till t.e.x tyskland (tv:n måste vara uppkopplad till nätet)och du efter det söker på smart iptv och det kommer upp en smartiptv app med installera så gör det.....är den nya......tv:n känner av att du har gamla smartiptv appen så den kommer inte och synas.
Zen
Inlägg: 83
Blev medlem: tor dec 07, 2017 11:37 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zen »

atrix skrev:
Zen skrev:Mera sync problem ! Just nu på ESP UK 2.
I mitt tycke lite FÖR vanligt förekommande med syncproblem....

Åtgärd??

/Zen
Låter inte direkt som att vara med i det Skandinaviska kanalpaketet, ta det i rätt forumtråd!
Denna kanalen är väl för Problem !
En "Samlingstråd för Problem"
Och det här med synkronisering av ljud och bild som kommer och går på flera kanaler, och att en del kanaler bara visar en Svart Bild blir lite irriterande i längden......
Det där med att hänvisa till en annan forumtråd låter lite som när läkare säger: Ta 2 Treo och kom tillbaka om en vecka....

Hur skulle det vara om nån skrev ett litet script som sökte igenom kanalerna och kontrollerade om dom kör bild och ljud?

Mvh
/Zen
Formuler 7+ och Smart IPtv Appen hos IPTV King
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Om det bara är på enstaka kanaler så är det antagligen problem med källan och går att rapportera i Dashboard.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zamboni
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 26, 2018 6:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zamboni »

Finns det hopp om att Viasat Hockey HD fixas nån gång?
Den hackar ju oavbrutet för det mesta.
gasgustav
Inlägg: 22
Blev medlem: lör nov 03, 2018 7:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gasgustav »

Jag och min granne har båda samma grejor,smartiptv och samsung tv....båda har samma problem,i synnerhet på Cmore kanalerna,hopplöst att se hockey.Bilden ligger 10-20 sek,sen blir det svart i 4-5 sek,sen kommer bilden tillbaks och så håller det på,loopar också.Har följt forumet här men ser inga andra med samma problem?! Detta har pågått i ca 3 veckor.Nåra tips?
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Kommer man kunna följa allsvenskan i år genom IP King???
En konkurrent har det möjligt kolla på D-play och därmed kan följa fotbolls allsvenskan...
Judgedesign
Inlägg: 26
Blev medlem: ons jul 25, 2018 7:48 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Judgedesign »

Detta eviga jäkla loopande, laggande och ljudsyncsproblem. Har provat alla trick men inget funkar.
Nu är tom TV6 med hockeyn rökt.
Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Muskelmannen »

Det är lika här och har pågått nån vecka. Hopplöst att se tour de ski tex. JVM också. Har bild i 1 min sen blir det svart, byta till HD och bild i 1 min sen får man hoppa fram och tillbaka sån.

Längdskidorna kan man ju se på de norska iofs utan problem men man vill ju höra de svenska kommentatorerna.

Funkar inte direkt bra nej. Testat olika appar i min tv men samma sak där.

Detta gäller smart Iptv och LG. 250/250 lina så borde inte vara det. Stängt av och börjat om också men lika.
b00jea
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jan 14, 2018 12:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av b00jea »

Jag har också problem med att bilden fryser eller försvinner ungefär efter 2 min sen byter jag kanal och tillbaka igen och så håller det på. Det gäller främst TV2 och Hockeyn i dag. Jag har provat SmartipTV appen i Samsung TV´n och via Kodi från min raspberry pi, samma fel på båda. Var inte hemma igår så för mig började felet i dag 2020-01-05. Tidigare i veckan har allt fungerat som det skall.
gasgustav
Inlägg: 22
Blev medlem: lör nov 03, 2018 7:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gasgustav »

man kanske ska vända på steken....finns det NÅGON som INTE har ovanstående problem (eller som ser TV problemfritt nu)
Skriv svar