## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Jagge58
Inlägg: 36
Blev medlem: tis okt 10, 2017 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jagge58 »

FreddyK skrev:Fattar fortfarande inte vad du menar? Ifall du menar laggar så måste det vara nåt problem hos dig då dom kanalerna fungerade här då jag kollade.
VLC fungerar utan problem här med exakt samma länk så även det är nåt hos dig.
Visserligen hade det kunnat bero på länken men om det fungerar i Kodi så ska det fungera i VLC med.
Jo antagligen är felet hos mig. Frågan är vad jag har för fel när ca hälften av sportkanalerna fungerar normalt medan dom andra går bilden i slow motion fart medan ljudet är normalt men ur synk.... skumt. Jag användet Kodi på en Chromebook.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Har du kollat så hårdvaruacceleration verkligen används i videoinställningarna?
Kan vara att den använder mjukvaran istället dvs processorn för att spela upp och för en del kanaler kan det då bli problem då det inte är så kraftig processor. Fast bättre fortsätta den här diskussionen i ett inlägg under Kodi istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mercedesboy »

Kollar c-more live 3 hackar ibland inget ovanligt kör med mag 254 100 mbit lina telenor
grisenove
Inlägg: 6
Blev medlem: mån apr 10, 2017 5:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av grisenove »

Suttit och kollat ifatt The walking dead sista dagarna, tyvärr ganska laggigt efter man sett halva avsnitten. Vad beror detta på, har sällan lagg annars.
PorreP
Inlägg: 7
Blev medlem: sön okt 06, 2019 6:05 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av PorreP »

Hej,
För några månader sedan köpte jag en iptv s-box 605, jag kopplade in den och allt fungerade klockrent. Efter en månad så slutade det att fungera.... Jag fick bara upp en svart skärm som laddades men ingenting hände. Jag har provat ALLT men ingenting fungerar. Jag har uppdaterat boxen så nu har jag en meny med ''browser'' ''youtube'' osv som jag inte hade förut. Förr fick jag bara upp olika länder och sen klickade jag på Sverige och då kom alla kanaler upp. Nu när jag försöker kolla på tv så kommer ''can't load channel list'' upp, vad göra?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Denna frågan passar bättre under hårdvara istället då det blir mycket enklare att hitta då.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

CNBC US är trasig, bilden smälter samman så att olika delar av skärmen ligger ovanpå varandra. Otroligt störigt. Har testat att boota om kanallistan. Någon annan med samma problem?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Devv skrev:CNBC US är trasig, bilden smälter samman så att olika delar av skärmen ligger ovanpå varandra. Otroligt störigt. Har testat att boota om kanallistan. Någon annan med samma problem?
Inga problem för mig..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
n0lla
Inlägg: 10
Blev medlem: sön feb 18, 2018 2:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av n0lla »

I princip alla nya serie avsnitt som kmr ut fungerar inte för mig.
Dom ligger där men de startar aldrig upp.

Kör via en tvip-s box 410

Nån annan som har samma problem eller rent av vet vad man kan göra?
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

A new bouquet called 24/7 has been added to list recently and you can add it by modifying your lines. Vad menas med det här som står i dashboarden?
Skriv svar