Förlängning av provkonto / betalning

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

jakob933
Inlägg: 1
Blev medlem: lör okt 26, 2019 4:09 pm

Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av jakob933 »

Hej, jag är ny här och har bestämt mig för att förlänga mitt provkonto. Jag har betalat och fått mitt orderid, när jag klickar check ticket på min order kommer det upp en ruta där det står Access Denied, samma sak om jag försöker gå in på tickets. Kan inte gå vidare med betalningen, någon som vet vad jag ska göra?
arga_katten
Inlägg: 5
Blev medlem: fre mar 22, 2019 6:55 am

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av arga_katten »

Själv har jag redan ett konto som fungerar, men min polare har samma problem som du, han hadde ett 24h provkonto med 5 timmar kvar, 5 minuter innan slut på matchen Norrköping/Djurgården blir hans konto låst, loggar in på dashboard där står det att en admin har stängd av kontot, får inga tillgång till Tickets, och just nu fungerar inte inloggning till hans konto eller mitt. Min polare törs ju då förstås inte förlänga kontot. Tråkigt då iptvking faktiskt har fungerat riktigt bra för mig.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av FreddyK »

Är han säker på att det var så länge kvar då?
Provkonto gäller från den tid det skapas och inte när man börjar använda det.
Har det skapats för 12 timmar sen så har man alltså bara 12 timmar kvar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Flax_72
Inlägg: 1
Blev medlem: tis nov 05, 2019 8:21 pm

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av Flax_72 »

Har du fått till det? Jag har nämligen samma problem :(
Zagor
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jul 23, 2019 8:52 am

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av Zagor »

Hej. Jag är kund sedan några år tillbaka. Tittar på kanalerna via smart tv (en app). Hittills har allt fungerat bra och jag förlängde konton flera gånger på olika betalningssätt. Men häromdagen när det var dags att förlänga igen stod det på hemsidan att betalning kan ske bara via Swish.
Jag följde anvisningarna noggrant men det känns som att vissa steg är inte beskrivna. Nämligen jag kom fram till safello sidan och skulle skriva in adressen för bitcoin då står det där att jag skulle skriva in mitt personnummer. Allt skulle fungera anonymt tänkte jag och jag själv är inte beredd att skriva in mina personliga uppgifter. Som sagt det känns som anvisningar på hemsidan saknar några steg. Har någon lyckats med förlängning av konton senaste dagarna.
Jag har skrivit mejl som alltid hittills till IPTV King när jag stöter på ett problem men ingen svarar längre.
Därför är jag tacksam om ert svar om någon kan förklara för mig. Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av FreddyK »

Man är tvungen att fylla i dom uppgifterna enligt lag.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Zagor
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jul 23, 2019 8:52 am

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av Zagor »

Med all respekt för det ni gör. Men ska jag skriva den viktigaste uppgift om mig på en sida utan att veta vem det är som ha denna sidan, vad görs med mina uppgifter. Jag har inga möjligheter att klaga eller något liknande om mina uppgifter missbrukas på något sätt. Ingenting. Jag vill inte låta alldeles misstänksam men lite försiktig måste man vara. Lita blint??? Jag har rökat en gång tidigare för något liknande och vet vilket helvete det var.
Nej, när ni hittar ett annat sätt eller kommer med en bättre förklaring då betalar ja igen och blir mer än gärna er kund igen. Men under sådana oklara förutsättningar nej tack.
Tack för tiden jag var er kund.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Förlängning av provkonto / betalning

Inlägg av FreddyK »

Nu har jag ju inget med detta att göra.

Men då det gäller betalningar överhuvudtaget så är det beslut inom EU som gör att alla betaltjänster måste ha uppgifter för att förhindra penningtvätt. Det är inget som IPTVKING eller nån annan kan göra nåt åt. Vad det där Swish företaget gör är köpa Bitcoins som sedan skickas till IPTVKING och det är ju till Swish företaget du lämnar uppgifterna inte till IPTVKING.
Du kan skaffa en egen bitcoin wallet och köpa Bitcoins den vägen men även det kräver uppgifter och ofta foto på ditt legitimation för att kunna köpa Bitcoins.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar