Apple-tv v4

Moderator: otto

potatismos
Inlägg: 2
Blev medlem: sön dec 25, 2016 3:39 pm

Apple-tv v4

Inlägg av potatismos »

Jag & min sambo fick igår a-tv v4 den nyaste, tänkte försöka köra iptvk genom den.. någon som vet hur jag skall lösa detta? tvhead i appstore och hur funkar det sedan, nå annat? är riktig novis på detta så all hjälp uppskattas.

Denna tråd är förmodligen helt fel lagd, så ursäkta mig mod.

Hoppas det funkar & ni kan hjälpa mig.


Mvh
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av basen82 »

Jag kör senaste Kodi i min Apple Tv 4 och det fungerar klockrent nu med allt. Kräver dock att man har en Mac Dator för att lägga in den för den finns inte i butiken.
micca
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 27, 2016 10:16 am

Re: Apple-tv v4

Inlägg av micca »

basen82 skrev:Jag kör senaste Kodi i min Apple Tv 4 och det fungerar klockrent nu med allt. Kräver dock att man har en Mac Dator för att lägga in den för den finns inte i butiken.
Får man fråga hur du fixar det?
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av basen82 »

micca skrev:
basen82 skrev:Jag kör senaste Kodi i min Apple Tv 4 och det fungerar klockrent nu med allt. Kräver dock att man har en Mac Dator för att lägga in den för den finns inte i butiken.
Får man fråga hur du fixar det?
Här har du en guide:
http://www.redmondpie.com/how-to-sidelo ... pple-tv-4/
micca
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 27, 2016 10:16 am

Re: Apple-tv v4

Inlägg av micca »

basen82 skrev:
micca skrev:
basen82 skrev:Jag kör senaste Kodi i min Apple Tv 4 och det fungerar klockrent nu med allt. Kräver dock att man har en Mac Dator för att lägga in den för den finns inte i butiken.
Får man fråga hur du fixar det?
Här har du en guide:
http://www.redmondpie.com/how-to-sidelo ... pple-tv-4/
Tack! Blir att testa i morgon :D
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av basen82 »

micca skrev:
basen82 skrev:
micca skrev:
Får man fråga hur du fixar det?
Här har du en guide:
http://www.redmondpie.com/how-to-sidelo ... pple-tv-4/
Tack! Blir att testa i morgon :D

Lycka till! Följ guiden noga så lyckas du.
barbapappa
Inlägg: 15
Blev medlem: mån nov 21, 2016 12:05 am

Re: Apple-tv v4

Inlägg av barbapappa »

Vill också köra det via kodi på min Apple TV. Dock så har jag förstått det som att din lösning kräver att man gör om den där sideload-proceduren var sjunde dag? Att allt då försvinner i Kodi, vad det gäller inställningar osv?
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av basen82 »

barbapappa skrev:Vill också köra det via kodi på min Apple TV. Dock så har jag förstått det som att din lösning kräver att man gör om den där sideload-proceduren var sjunde dag? Att allt då försvinner i Kodi, vad det gäller inställningar osv?
Det gäller då inte om du lägger in det via xCode i Mac. Tror det enbart gäller om du körde i något program i Windows eller nått.
potatismos
Inlägg: 2
Blev medlem: sön dec 25, 2016 3:39 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av potatismos »

Men, GSE IPTV finns som app att ladda hem, funkar inte det? Hålla på med program från dator till den där saken känns jobbigt värre, brorsan använder sig utav Smart IPTV från samsungs appar på sin tv, skickade bara macadressen så löste det sig, finns det inga sådana lösning till denna manick? Varför svårt, eller lätt? säg isf hur :shock:
basen82
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 28, 2016 6:09 pm

Re: Apple-tv v4

Inlägg av basen82 »

potatismos skrev:Men, GSE IPTV finns som app att ladda hem, funkar inte det? Hålla på med program från dator till den där saken känns jobbigt värre, brorsan använder sig utav Smart IPTV från samsungs appar på sin tv, skickade bara macadressen så löste det sig, finns det inga sådana lösning till denna manick? Varför svårt, eller lätt? säg isf hur :shock:
Det borde fungera, använder dock kodi till filmer också så därför la jag in kodi.
Skriv svar