Hej
Har hjälpt en kompis att komma igång, följde en guide där man skulle swisha och köpa bitcoin via safello. När man skulle göra klart och fylla i ordernumret från safello så finns det inget fält att göra det i?
Fattar inte hur man slutför ordern där det bara finns en qr kod till bitcoin, men hur hänger det ihop med det man redan gjort med safello?
/Stefan
Betalning
Moderator: otto
Re: Betalning
Nu har jag inte använt just det men QR koder scannar man in med sin mobil.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: Betalning
Ja QR kod i sig är inga problem, men instruktionen på sidan säger att man ska fylla i ordernumret från safello, men det finns ju ingen ruta för att fylla i ordernummer, bara QR kod till överföring av bitcoin som man ju redan har överfört till nån tillfällig plånbok via safello så det borde ju vara klart förutom att det då inte finns någon order.
/Stefan
/Stefan
Re: Betalning
Läser man på sidan under Swish så står det såhär
Bankdagar är vardagar så Måndag finns förmodligen pengarna där.gör att du enkelt föra över pengar direkt från din mobil oavsett vilken bank du har. Transaktioner tar högst en bankdag.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: Betalning
Okej, det är ju bra, fattar iofs fortfarande inte vart man kan fylla i ordernumret när man nu ska försöka komma vidare med ordern, men det kanske kommer in ett abbonemang automagiskt på måndag/tisdag då...
Re: Betalning
Nej du måste först skicka iväg pengarna till IPTVKING från din Bitcoin Wallet till den adress som står innan du kan få ett abonnemang.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: Betalning
"7. Gå till din Dashboard
8. I svarsrutan där du lade din order (Om din order inte ligger framme så trycker du på Check Ticket så dyker din order upp) Klistrar du in ditt OrderID och trycker på Reply. Inom 24-48 timmar är din order aktiverad.
OBS! Om du inte hittar svarsrutan så kan du gå in på din Dashboard, trycka på Tickets i den vänstra menyn och sedan välja fliken ORDERS. Du kan sedan trycka på ikonen som ser ut som ett Öga under Description för att kunna skriva in ditt OrderID"
Det är den delen som inte går att hitta...?
8. I svarsrutan där du lade din order (Om din order inte ligger framme så trycker du på Check Ticket så dyker din order upp) Klistrar du in ditt OrderID och trycker på Reply. Inom 24-48 timmar är din order aktiverad.
OBS! Om du inte hittar svarsrutan så kan du gå in på din Dashboard, trycka på Tickets i den vänstra menyn och sedan välja fliken ORDERS. Du kan sedan trycka på ikonen som ser ut som ett Öga under Description för att kunna skriva in ditt OrderID"
Det är den delen som inte går att hitta...?
Re: Betalning
Har ett kvitto på safello där det står en bitcoin adress(som man genererade via er sida) dit pengarna är överförda, vad mer kan man göra?
Re: Betalning
Aldrig använt Safello så jag vet inte hur det fungerar riktigt.
Kanske du får OrderID till din mail?
Eller menar du ID för själva transaktionen den brukar synas då man skickat och den måste du såklart veta och klistra in.
Om du inte får till det så får du kontakta Admin om det och ge dom det.
Kanske du får OrderID till din mail?
Eller menar du ID för själva transaktionen den brukar synas då man skickat och den måste du såklart veta och klistra in.
Om du inte får till det så får du kontakta Admin om det och ge dom det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: Betalning
Har lite grann samma problem. Eller rättare sagt, har betalt och returnerat koden men ännu ej fått det aktiverat. Har skapat en "ticket" via dashboarden, men inte fått svar. 48h har passerats.