Önskemål om nya kanaler

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av admin »

Ja konkurrensen ökar för varje dag. Men det är ganska enkelt att se vilka som är seriösa och inte.
De som sätter för låga priser försvinner oftast med folks pengar eller har ett väldigt dåligt system som hackar/laggar.

Jag har lagt upp en tråd om detta, IPTV Är för dyrt, läs den ganska intressant faktiskt.

Låga medlemsavgifter = billiga servrar och inga hosts utan restreams

Vi har egna hosts på 75% av vårt nät, det är egentligen det arabiska och en del av de indiska bara som är restreams. Även en del strö kanaler här och var. Resten är lokala hosts där vi ersätter (ekonomiskt) personer med tillgång till orginalabonnemangen som streamar kanalerna.

Våra servrar är även GIGANTISKA jämfört med de flesta konkurrenter och det märker ni säkert själva på hur sällan det händer något som får kanaler att lagga/hacka och dessa medför enorma kostnader.

Vi sätter alla våra priser med en 10 - 20% marginal (marginalen beror på sek - btc btc - usd usd - azn kursen) och trots detta är vi snäppet dyrare än konkurrenterna, men vill man ha kvalitet får man faktiskt vara villig att betala för det.

Jag kan tipsa om säkert tio konkurrenter här som är 30-40% billigare än oss men de har knappt halva vårt utbud, mycket sämre upplösning, och en uptime på 70%
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av kaffeberoende »

Jag vill verkligen slå ett slag och berömma IPTV King. Jag använder mig utav 4 olika IPTV leverantörer hemma och kan med gott samvete säga att IPTV KING är bäst av alla.
Både när det gäller utbud, kvalitet, respons och pris. Dessutom är deras kundsupport fantastisk och man får hjälp blixsnabbt.
Nu inväntar jag bara att mina andra 3 IPTV abonnemang ska gå ut så att jag kan teckna alla hos IPTV King. Tack så mycket, ni är fantastiska!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Jag vill verkligen slå ett slag och berömma IPTV King. Jag använder mig utav 4 olika IPTV leverantörer hemma och kan med gott samvete säga att IPTV KING är bäst av alla.
Både när det gäller utbud, kvalitet, respons och pris. Dessutom är deras kundsupport fantastisk och man får hjälp blixsnabbt.
Nu inväntar jag bara att mina andra 3 IPTV abonnemang ska gå ut så att jag kan teckna alla hos IPTV King. Tack så mycket, ni är fantastiska!
Det är kommentarer som detta som hjälper oss att växa och överleva. Vi tackar så ödmjukt för detta. Vi gör vårt bästa för att kunna svara på frågor och lösa problem så fort vi kan. Tack ännu en gång
SeanAvery
Inlägg: 15
Blev medlem: sön aug 28, 2016 12:38 pm

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av SeanAvery »

bhd skrev:
admin skrev:
SeanAvery skrev: Ja, vad synd. Då är det fortfarande ett bättre alternativ med cardsharing antar jag. Om man nu skiter i andra länders utbud.
Cardsharing funkar INGA pairade kanaler. Här fungerar de som bekostas. Går inte att buffra ett kort i en dator där kanalen är pairad tyvärr. Cardsharing kommer vara helt utdött i sverige till våren

Det ser jag fram emot...

Kanske kommer fler söka sig till IPTV då, och större konkurrens sker mellan IPTV leverantörerna
Kanske att det kommer, det jag sa att det är ett bättre alternativ just nu. Då ni knappast kan erbjuda lika bra tjänst idag på svenska marknaden. Om vi snackar Svenska kanaler. Med kvalité och subs inräknat.

Men om allt blir pairing så är erat alternativ den bästa lösningen just nu.
tram12
Inlägg: 11
Blev medlem: sön aug 28, 2016 11:00 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av tram12 »

För att göra mig lycklig:

C More Hockey
Comedy central se
Nick Jr se
TV4 HD (alltid)

Instämmer i tidigare beröm! Ni gör ett jäkligt bra jobb.

Tack tack
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av bhd »

admin skrev:Ja konkurrensen ökar för varje dag. Men det är ganska enkelt att se vilka som är seriösa och inte.
De som sätter för låga priser försvinner oftast med folks pengar eller har ett väldigt dåligt system som hackar/laggar.

Jag har lagt upp en tråd om detta, IPTV Är för dyrt, läs den ganska intressant faktiskt.

Låga medlemsavgifter = billiga servrar och inga hosts utan restreams

Vi har egna hosts på 75% av vårt nät, det är egentligen det arabiska och en del av de indiska bara som är restreams. Även en del strö kanaler här och var. Resten är lokala hosts där vi ersätter (ekonomiskt) personer med tillgång till orginalabonnemangen som streamar kanalerna.

Våra servrar är även GIGANTISKA jämfört med de flesta konkurrenter och det märker ni säkert själva på hur sällan det händer något som får kanaler att lagga/hacka och dessa medför enorma kostnader.

Vi sätter alla våra priser med en 10 - 20% marginal (marginalen beror på sek - btc btc - usd usd - azn kursen) och trots detta är vi snäppet dyrare än konkurrenterna, men vill man ha kvalitet får man faktiskt vara villig att betala för det.

Jag kan tipsa om säkert tio konkurrenter här som är 30-40% billigare än oss men de har knappt halva vårt utbud, mycket sämre upplösning, och en uptime på 70%

Jag hoppas att jag inte blivit missförstådd.

IPTVKing är helt klart och utan tvekan den bästa tjänsten idag på marknaden, och 1500 kr är inte alls dyrt.

Med större konkurrens menade jag inte att jag vill se billigare priser.

Jag menade att ju fler som efterfrågar iptv tjänster, desto fler leverantörer kommer vända sig till den marknaden och då kommer utvecklingen och upplevelsen vara bättre för konsumenterna.

På det sättet tror jag att iptv kommer bli mycket bättre än vad det är idag...

Sen kommer det nog alltid finnas leverantörer som tar $80 om året, men dom kan ju slänga sig i väggen...
burtaaa
Inlägg: 5
Blev medlem: fre sep 02, 2016 8:05 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av burtaaa »

Viasat fotboll är nu på svenska istället för norska som det var innan :D Kommer det att förbli så eller beror det på om någon streamar just för tillfället?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av admin »

burtaaa skrev:Viasat fotboll är nu på svenska istället för norska som det var innan :D Kommer det att förbli så eller beror det på om någon streamar just för tillfället?
Till och med den 7 September 16.00 är den svenska, sen blir de antingen norska eller finska. Beror på vem som sköter det.






Hehe, skoja bara, den ska vara på svenska så länge ingen klantar sig igen =)
hijacker
Inlägg: 48
Blev medlem: lör sep 03, 2016 12:30 pm

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av hijacker »

Cmore hockey.

The "owner" of cmore live 1-4 should have this.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Önskemål om nya kanaler

Inlägg av admin »

hijacker skrev:Cmore hockey.

The "owner" of cmore live 1-4 should have this.
is this channel paired?
Skriv svar