Smart IPTV

Moderator: otto

Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Smart IPTV

Inlägg av Samme »

Hej. Jag kör Appen Smart IPTV på min Samsung TV Fungerade bra fram till igår. Idag fungerade den inte, stod bara Loding. Testade på annan TV (LG utan internetsladd) Då fungerade det. Även på datorn.
Samsung TV funegrar bra på netflix,youtube m.m Raderade appen, nu fungerar det igen MEN alla kanaler laggar och har olika färer /typ kodade, ser inte ett skit, hör dock) Vad kan det vara för fel?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Smart IPTV

Inlägg av FreddyK »

Om du kör utan sladd i din Samsung så rekommenderar jag att köra med det då wifi ofta inte är stabilt.
Att det fungerar på en annan TV är inga garantier att det fungerar då dom står på olika ställen och har olika chip för Wifi.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Smart IPTV

Inlägg av Samme »

FreddyK skrev:Om du kör utan sladd i din Samsung så rekommenderar jag att köra med det då wifi ofta inte är stabilt.
Att det fungerar på en annan TV är inga garantier att det fungerar då dom står på olika ställen och har olika chip för Wifi.

Det har liksom fungerat innan!. Jag kör med sladd in i TV och har fiber med super bra uppkoppling. Men ngt hände igår kväll och så fick jag radera appen idag och sen fick jag den att fungera igen med allt bara laggar!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Smart IPTV

Inlägg av FreddyK »

Om man kör med Wifi är det inga garantier att det fungerar nästa dag då det kan störas från allt möjligt i närheten.
Men om du kör med kabel så är det nåt annat problem.
Har du ställt in maximal buffer t.ex. ?
Testa gör både TV och router strömlös ett tag och försök igen om det hjälper.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Smart IPTV

Inlägg av Samme »

FreddyK skrev:Om man kör med Wifi är det inga garantier att det fungerar nästa dag då det kan störas från allt möjligt i närheten.
Men om du kör med kabel så är det nåt annat problem.
Har du ställt in maximal buffer t.ex. ?
Data och den andra Tv kör jag utan sladd och fungerar PERFA. Men kör med sladd på Samsung TV och det bara laggar!

Maximal buffer?
Skriv svar