EPG på Enigma2 boxar

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av FreddyK »

Det kan man med detta också och är helt fritt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rioh
Inlägg: 9
Blev medlem: mån nov 27, 2017 6:22 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av rioh »

Det kan man med detta också och är helt fritt.
Ja, jag vet, jag har använt iptv_bouquet_maker i över ett år, men på sistone har EPG'n inte uppdaterat i min box, därav alternativet
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av FreddyK »

Beror på att IPTVKING's EPG strular just nu.
Man kan med lite arbete mappa det till satellit referenser istället direkt i configfilerna och på så sätt få EPG från Rytec's EPG istället.
Samma EPG som E-Channelizer använder sig av.
Vill man köra på ett betalalternativ skulle jag nog istället välja https://xtream-editor.com.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
maztermind
Inlägg: 8
Blev medlem: mån apr 29, 2019 7:03 am

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av maztermind »

Boyka skrev:
FreddyK skrev:FEL! Det där ska inte köras tillsammans med E2m3u2bouquet.
Den kommer nu ladda ner den stora kanallistan utan rätt referenser vid varje omstart av Enigma2 vilket den inte ska göra.
Det är vad E2m3u2bouquet sköter om och skapar kanallistor med rätt referenser.

Kod: Markera allt

wget -O /etc/enigma2/iptv.sh "http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?username=X&password=X&type=enigma216_script&output=ts" && chmod 777 /etc/enigma2/iptv.sh && /etc/enigma2/iptv.sh 
Ta bort det igen

Kod: Markera allt

rm /etc/enigma2/iptv.sh /usr/bin/enigma2_pre_start.sh
Då det gäller felet så är det vanligt att ett par moduler saknas.
Kör detta i telnet i boxen

Kod: Markera allt

opkg update
opkg install python-image python-imaging python-argparse
Däremot klagar den på email.utils i ditt fall och det har jag aldrig sett förut.

Uppskattar verkligen att du tar dig tid å svara men tänk du ska förklara till ett barn :P har återigen flashat om för å få en ny början.
EDIT:

Nu läste jag verkligen på och såhär blev det.

steg 1: wget -O /etc/enigma2/iptv.sh "http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... XX&type=en
igma216_script&output=ts" && chmod 777 /etc/enigma2/iptv.sh && /etc/enigma2/iptv.sh

steg2: opkg install https://github.com/su1s/e2m3u2bouquet/r ... m3u2bouque
t_0.7.4_all.ipk med diverse errors så först fick jag köra en opkg update , sen opkg argparse och imghdr.

steg3: via telnet köra raden python e2m3u2bouquet.py -n IPTVKING -u USER -p PASSWORD

Då rassla det till och den har nu skapat rätt kanallista från iptvking.

Då slutligen
steg 4: för att få EPG till kanallistan.
så la jag in e2m3u2bouquet pluginet via GUI. Jag valde 0.6.2 då jag tycker det var mer användarvänligt. La in där nödvändiga uppgifter till IPTVKING. Körde en update.

steg 5:
La in EPG import pluginet (xmltvimport under extensions)

Steg 6: Valde källa för import av epg. (La till estiptv config filen som du visat.) gjorde ny sökning med den ibockat istället för iptvking å rytec.
Voila! slutligen importera den epg!
Utmärkt guide jag satt med liknande problem som du gjorde. Dock får jag inte EPG att fungera för när jag kör e2m3u2bouquet.py så gillar den inte att jag lägger in: "type=enigma216_script" lägger jag däremot in "type=m3u_plus" så kör den kanalerna och dom skapas i snygga boucets etc och går att koppla med EPG importer till plugin'et MEN inga kanaler fungerar bara VOD och det måste bero på type= ?

Nu kör jag bara med wget och iptv.sh och scriptat lite för att få personliga boucets och alla kanaler fungerar fin fint MEN jag har ingen EPG. Finns det inget sätt att koppla EPG till scriptet utan att köra e2m3u2bouquet.py ?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av FreddyK »

Självklart så är det m3u_plus man ska använda sig av och du ska heller inte köra iptv.sh eller nåt annat.
Enigma2 anpassade kanallistor är vad det här scriptet är till för att skapa utöver att se till att EPG och logos fungerar.
Det går även att redigera kanallistor genom att ta bort kanaler och ändra ordning osv med om man pillar lite i configfilerna.
Det enda du ska göra är ladda ner m3u_plus länk som det står i Dashboard och köra det e2m3ubouquet antingen från telnet/crontab eller från det Enigma2 addon som finns.
Alternativet till e2m3ubouquet är att manuellt editera varenda referens till t.ex. satellitreferenser eller nån form av bouquet editor där man editerar varje kanal. Oavsett metod så är det samma grund hur det fungerar där Rytec EPG grabber kollar kanallistorna efter referenser och kopplar en EPG till dom.
Problemet med enigma2 scriptet direkt från IPTVKING är att det inte finns några referenser knutna till kanalerna så den kan inte koppla nån EPG till kanalerna då.
Du kan läsa mer här om scriptet https://www.suls.co.uk/enigma2-iptv-bouquets-with-epg/

Och om du nu har installerat det där vanliga enigma2 scriptet så måste du avinstallera det annars så kommer den skriva över det e2m3ubouqet skapat och självklart så fungerar inte EPG då.
rm /etc/enigma2/iptv.sh /usr/bin/enigma2_pre_start.sh
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
maztermind
Inlägg: 8
Blev medlem: mån apr 29, 2019 7:03 am

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av maztermind »

Tack för svar Freddy men tro mig jag har testat den där e2m3ubouquet med m3u_plus länk och jag får inte tv kanalerna att fungera bara "XXX-VOD" kanalerna samt filmer serier etc.

när jag kör iptv.sh fungerar kanalerna MEN måste jag köra vissa på "type=enigma216_script" för att få ljudet att fungera t.ex vissa av sportkanalerna som visar PL och NHL.

Vad kan jag göra för fel om det ska fungera med e2m3ubouquet? jag har testat alla senaste versionerna och kör senaste black hole galaxy 3.0.8 image'n på en vu+uno box.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av FreddyK »

Vilken EPG har du kopplat då och hur har du skrivit den?
Står tydligt hur du ska skriva i första inlägget.
Ska uppdatera senaste för dom senaste versionerna där det finns en del nytt.
Sen så är det ingen skillnad på länkarna som skapas utan enbart referenserna.
Funkar inte kanaler eller ljud så beror det på nåt annat.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
maztermind
Inlägg: 8
Blev medlem: mån apr 29, 2019 7:03 am

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av maztermind »

Jag väljer en EPG som finns som plugin i black hole galaxy problemet är dock att kanalerna inte fungerar med e2m3ubouquet.

De jag använder hänvisar bara till denna: https://enjoy.zendesk.com/hc/en-us/arti ... -2-device-

men XtreamTV är usel.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av FreddyK »

Kanalerna fungerar alldeles utmärkt för mig med e2m3ubouqet.
Ingen skillnad jämfört med det vanliga bara att den delar upp i olika listor och att man får logos, epg och möjlighet att ändra kanalordning, namn eller ta bort enstaka kanaler bla om man lägger ner lite tid och editerar configfilerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
dragonevo
Inlägg: 17
Blev medlem: sön dec 11, 2016 8:12 am

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av dragonevo »

Verkar fortfarande vara strul med textning på VU boxarna då man kör suls funkar lite som det vill.. Både 4k och vanliga boxarna från vu strular, Medans mina andra 4k boxar *Mutant* fungerar det som det ska med.
Skriv svar