## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Har aldrig hänt mig iaf.
Kan däremot starta om några sekunder tidigare ibland eller frysa till nån eller några sekunder.
Kan däremot starta om några sekunder tidigare ibland eller frysa till nån eller några sekunder.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ska sägas att jag kör via Kodi, nyaste versionen. Men vi får se om det fortsätter på de kanalerna.
Samma här oftast men jag kör mot tvheadend server så det kanske fungerar bättre.
Ja, det händer även mig, att man sitter och tittar på något och så bara stängs kanalen av och man blir kommer tillbaka till EPG. Händer på väldigt sällan på svensk tv, typ nästan aldrig, men igår hände det två gånger. Mer vanligt att detta händer på utländska kanaler.
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Händer inte om man kör med TVheadend åtminstone med rätt inställningar.
Jag kör med en timeout på 5 eller om det är 10 sekunder och händer inget så startar den om streamen igen.
Utan timeout inställningen kunde det ibland frysa men kastade inte ut mig i kanallista utan var tvungen aktivt avbryta och starta om eller byta kanal fram och tillbaka då. Kör då med 4.3 git versioner som är den branch som kommer bli 4.4.x i stabil version men har inget minne av att det fungerade annorlunda på 4.2.x versionerna.
Jag kör med en timeout på 5 eller om det är 10 sekunder och händer inget så startar den om streamen igen.
Utan timeout inställningen kunde det ibland frysa men kastade inte ut mig i kanallista utan var tvungen aktivt avbryta och starta om eller byta kanal fram och tillbaka då. Kör då med 4.3 git versioner som är den branch som kommer bli 4.4.x i stabil version men har inget minne av att det fungerade annorlunda på 4.2.x versionerna.
Nån annan som har problem med cmore hockey?
Matchen går också på MySports 2 i Switzerland.
Nu ska jag ut på djupt vatten då jag inte fullt förstår mig på det här.
MySport2 kan t. ex. sända en SHL-match och den kan ses utan problem, men väljer man CMore Hockey så kukar det ur hela tiden.
Någon säger då att det är problem med källan.
Är det inte bara att byta ut den kassa källan och skaffa en ny stabil? Känns generellt som att Sverige ligger långt fram vad gäller internet och teknik. Förstår ju att det måste finnas någon som är villig att ställa upp som källa. Men är det verkligen inte möjligt att lösa?
MySport2 kan t. ex. sända en SHL-match och den kan ses utan problem, men väljer man CMore Hockey så kukar det ur hela tiden.
Någon säger då att det är problem med källan.
Är det inte bara att byta ut den kassa källan och skaffa en ny stabil? Känns generellt som att Sverige ligger långt fram vad gäller internet och teknik. Förstår ju att det måste finnas någon som är villig att ställa upp som källa. Men är det verkligen inte möjligt att lösa?
Det är inte så bara och byta ut då man inte har nån bättre källa.
Dom flesta leverantörer har problem just nu.
Självklart så byter man till en bättre källa då man fått tag i en bättre.
Dom flesta leverantörer har problem just nu.
Självklart så byter man till en bättre källa då man fått tag i en bättre.
Fortfarande inte svenska Eurosport på ”Eurosport SE” utan sänder den nordiska.. Är det något som kommer att fixas nångång?