Enigma2 dreambox

Moderator: otto

tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Enigma2 dreambox

Inlägg av tette »

I mina båda DM800HD SE fungerar inte svenska undertexter med IPTVking. Men i samma mottagare fungerar dom klockrent med en annan iptv leverantör.
Tycker detta är mycket märkligt och konstaterar att det måste bero på något i leverantörens server?
Någon som kan ha en förklaring??
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av FreddyK »

Du måste manuellt aktivera undertexter om du inte ställt att automatiskt att visa upp det.
Det gäller bara kanaler som inte har inbränd text i bilden.
Detta gäller även om du tar emot kanalerna t.ex.från satellit.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av tette »

Såklart jag har gjort det.Parabol har jag haft sen 1988.
Samma inställningar,samma dreambox men ingen text på kingen men full text hos annan leverantör?
Fler förslag :-)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av FreddyK »

Textning funkar fint på min Dreambox bortsett från nån enstaka kanal möjligen. Ibland kan det vara annan källa utan eller med annan text men normalt fungerar det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av tette »

Det är precis så som du beskriver som jag har det med den andra leverantören.Men inget alls med kingen och det är det som förbryllar mig.Båda ligger ju i samma Dreambox? Blir inte klok på det men det är väl bara att fortsätta fundera!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av FreddyK »

Måste vara nåt hos dig för det fungerar hos mig men däremot är det strul hos kompisars Vu+ boxar.
Den andra leverantören kanske bränner in texten innan dom skickar ut streamen på samma sätt som SVT osv gör.
Textningen ligger alltså i själva bilden.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av tette »

Något hos mig är jag tveksam till eftersom det funkar med den andra leverantören i samma box.
Dessutom har jag två Dreamboxar och det är samma i båda.Dock så rasslade det till en stund igår kväll och det kom lite text på viasat film på kingen kontot.
I mina två VU+Solo2 funkar det inte med text från någon mer än vid något enstaka tillfälle på Cmore med Kingen kontot. Men där har jag också lagt in suls scriptet.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av FreddyK »

Läs vad jag skrev ovanför.
Om texten ligger i bilden så fungerar det oavsett vad du kör med då texten är en del av själva bilden.
Jag skrev också att det inte fungerar på Vu+ av nån anledning.
Och som sagt jag har text här men som jag sa ibland är det andra källor som saknar eller kanske har text på annat språk.
Suls scriptet har inget med textning att göra utan skapar bara custom kanallistor med servicereferencer som EPG kan kopplas till.

Här har vi inställningarna jag har på min box

Bild

Om du inte gör detta så måste du manuellt aktivera på varje kanal.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av tette »

Har precis likadant och som jag sa ovan....SAMMA box o givetvis samma inställningar förstås med två konton.Ett från varje leverantör. Men bara text från den andra leverantören.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Enigma2 dreambox

Inlägg av FreddyK »

Läs vad jag jag skrivit ovanför.
Är texten inbränd i bilden så spelar det ingen roll vad du har för inställningar eller vad du kör med.
Antagligen därför fungerar det där.
Det finns ett par exempel på såna källor ibland även här.
Texten finns där och fungerar även om det på vissa kanaler kan vara norska/danska med vissa källor.
Observera inställningen om man ska tillåta textning om ljudet är på samma språk ska väljas annars kommer den inte visa text om ljudet är flaggat som svenska.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar