Byta till er för bättre prestanda

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Wonak »

Hej!
Jag använder för tillfället en annan IPTV-tjänst som erbjuder exakt samma kanaler som er. Jag har en uppkoppling från Comhem på 100/10 mbit. På min nuvarande IPTV-tjänst så har jag väldigt ofta problem med HD-kanalerna på kvällarna, jag har gjort allt som jag kan göra för att försöka förbättra detta (stängt av brandvägg i router, stängt av wifi, kör bara med ethernet-kabel, ökat cacheminnet etc.), men buffringen återkommer varje kväll på Full HD-kanalerna. Kör för tillfället Kodi på PC och Android box.

Nu har jag tänkt gå över till er och jag undrar bara vad som skiljer era servers från andra IPTV-tjänster?
Era kunder med Comhem som internetleverantör verkar inte ha något större problem med lagg, från vad jag har läst här på forumet.

Jag har även beställt en TVIP s-410 box som förmodligen kommer i början på januari, då jag har hört mycket gott om den från er. Går det förresten att använda m3u-länk till TVIP-boxen?
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Ruf »

Jag har också kört kodi på androidbox med blandat resultat.
Kan lova att allt kommer funka mycket mycket bättre med tvip boxen.
Alla mina problem försvann när jag koppla in min tvip box.
Körde med mac adress och inte m3u.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av FreddyK »

Ingen expert på MAG/TVIP boxarna men vad jag sett ska man kunna lägga in m3u fil på dom.
Men då måste man köpa tjänsten för PC/Kodi och använda den filen annars så så är det låst till MAC address och går inte använda annanstans.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

Ruf skrev:Jag har också kört kodi på androidbox med blandat resultat.
Kan lova att allt kommer funka mycket mycket bättre med tvip boxen.
Alla mina problem försvann när jag koppla in min tvip box.
Körde med mac adress och inte m3u.
Hej! Har testat TVIP boxen imponerad hur snabb den var, jag har oxå testat 256 och 256 w1 dom var också snabba. Men TVIP boxen var nog lite snabbare, men jag har inte kört den fullt ut ännu.
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Wonak »

Stämmer det att ni har era egna servers? Jag använder som sagt för tillfället en annan IPTV-tjänst med exakt samma kanaler, där är det dock problem med buffering på kvällarna.
Antonj85
Inlägg: 4
Blev medlem: ons sep 28, 2016 2:32 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Antonj85 »

Vars kan man köpa boxen ni talar om? Kör med kodi via datorn och det laggar allt mest även då jag gjort "lagg fix"
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

[quote="Wonak"]Stämmer det att ni har era egna servers? Jag använder som sagt för tillfället en annan IPTV-tjänst med exakt samma kanaler, där är det dock problem med buffering

Egna servers, du kan ju alltid reseta din router och ev box.
Annars byt lovar det fungerar här till 98,7 % :)

Men du är välkommen om du vill byta :D

Mvh
GG 08
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av Thunder80 »

GG08 skrev:
Wonak skrev:Stämmer det att ni har era egna servers? Jag använder som sagt för tillfället en annan IPTV-tjänst med exakt samma kanaler, där är det dock problem med buffering

Egna servers, du kan ju alltid reseta din router och ev box.
Annars byt lovar det fungerar här till 98,7 % :)

Men du är välkommen om du vill byta :D

Mvh
GG 08
Vad menar du med reseta din Router och ev Box??
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

Thunder80 skrev:
GG08 skrev:
Wonak skrev:Stämmer det att ni har era egna servers? Jag använder som sagt för tillfället en annan IPTV-tjänst med exakt samma kanaler, där är det dock problem med buffering

Egna servers, du kan ju alltid reseta din router och ev box.
Annars byt lovar det fungerar här till 98,7 % :)

Men du är välkommen om du vill byta :D

Mvh
GG 08
Vad menar du med reseta din Router och ev Box??
Tja! Du nollställaer din router och box genom att dra strömen i routern och boxen, så rensar du bort paketen som kan bildas i din router, kan inte förklara det bättre än så, men detta har löst många problem innan på forumet..
Ta routern så väntar du ca 10 min och boxen ca 15 min.
Detta är ett gammalt knep som är skrivit sedan tidigare. Har du inte fått det rådet innan i någon tråd? Möjligt jag kan ta fel ;)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Byta till er för bättre prestanda

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
Thunder80 skrev:
GG08 skrev:
Vad menar du med reseta din Router och ev Box??
Tja! Du nollställer din router och box genom att dra strömen i routern och boxen.
Ta routern så väntar du ca 10 min och boxen ca 15 min.
Detta är ett gammalt knep som är skrivit sedan tidigare. Har du inte fått det rådet innan i någon tråd? Möjligt jag kan ta fel ;)
Hej igen! Nej det var inte du, men jag kommer ihåg din fråga angående fotball på Norska, men det har du fått svar på iaf.
Har ganska bra kom ihåg :D
Skriv svar