undertexter

Moderator: otto

SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: undertexter

Inlägg av SuperMario84 »

nu under dagen har jag sett att man kan välja undertext.. det går inte på alla men vissa går det bra .. SUPERBRA... som nu går filmen chappie på visat perimer hd och på den filmen kan man välja dansk eller svensk undertext och det fungera kanon :)
Caveman
Inlägg: 35
Blev medlem: tor aug 18, 2016 5:37 pm

Re: undertexter

Inlägg av Caveman »

Var går man in för att välja undertexter ?
// C
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: undertexter

Inlägg av SuperMario84 »

när du väljer en kanal så och har hel bild fram på tv så trycker du på fjärrkontrollen knappen app där så kommer det upp en ruta med lite grejer som sound och subbitiels står det ..

men det fungera INTE ALLA KANALER OCH FILMER
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: undertexter

Inlägg av SuperMario84 »

hejsan.. admin

jag har uppdaterad boxen till en äldre programvara.. för min box har problem med den nyare programvara.. men jag upptänkte att man kan lägg in texter på kanalerna som inte har.. men enda problemen är som du ser på bild att dem är inte centrerad.. och det fungera på alla .. finns det mölighet att centrar texten på bilden
Bilagor
thumbnail_image1.jpg
thumbnail_image1.jpg (201.63 KiB) Visad 10292 gånger
Antoniooo
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2016 12:59 pm

Re: undertexter

Inlägg av Antoniooo »

SuperMario84 skrev:hejsan.. admin

jag har uppdaterad boxen till en äldre programvara.. för min box har problem med den nyare programvara.. men jag upptänkte att man kan lägg in texter på kanalerna som inte har.. men enda problemen är som du ser på bild att dem är inte centrerad.. och det fungera på alla .. finns det mölighet att centrar texten på bilden
Hej,

Jag har samma problem med texten som du har. Finns det någon lösning för detta?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: undertexter

Inlägg av admin »

vi vet tyvärr inte vad detta beror på, dessa fungerar utmärkt i smarttv och kodi men det är just mag det blir så här
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: undertexter

Inlägg av GG08 »

admin skrev:vi vet tyvärr inte vad detta beror på, dessa fungerar utmärkt i smarttv och kodi men det är just mag det blir så här
Admin min Mag 252 fungerar texten utan problem, men min smart tv LG får jag endast finsk text på viasat kanalerna, inget problem för mig men bara så ni vet det, Cmore inga problem
Jag har även tillgång till en Mag 256 men som någon har skrivit tidigare så är texten mitt i bild rutan, och detta gäller Cmore, har den programvaran som levererades med boxen.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: undertexter

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
admin skrev:vi vet tyvärr inte vad detta beror på, dessa fungerar utmärkt i smarttv och kodi men det är just mag det blir så här
Admin min Mag 252 fungerar texten utan problem, men min smart tv LG får jag endast finsk text på viasat kanalerna, inget problem för mig men bara så ni vet det, Cmore inga problem
Jag har även tillgång till en Mag 256 men som någon har skrivit tidigare så är texten mitt i bild rutan, och detta gäller Cmore, har den programvaran som levererades med boxen.
Hej! Har skrivit till Infomir ang under texter problem mitt i bildrutan på Mag 256, så hoppas jag att han återkommer snarast.
zigge65
Inlägg: 4
Blev medlem: fre dec 09, 2016 4:48 pm

Re: undertexter

Inlägg av zigge65 »

Har en samsung smart tv och har en fråga. På cmore och viasat kanalerna har jag möjlighet att välja svensk text men jag får inte upp någon. Är det ett allmänt problem eller bara jag som har det?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: undertexter

Inlägg av GG08 »

zigge65 skrev:Har en samsung smart tv och har en fråga. På cmore och viasat kanalerna har jag möjlighet att välja svensk text men jag får inte upp någon. Är det ett allmänt problem eller bara jag som har det?
Jag har en smart tv LG där trycker jag på röd&grön knapp samtidigt så kommer texten.
Där imot så får jag bara finsk text på viasat film kanaler.
Du får prova dig fram

Önskar en trevlig helg
Skriv svar