TVIP S-410

Moderator: otto

Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av Thunder80 »

Biramik skrev:Jag fortsätter i min tråd med andra funderingar, nu sen man kan spela in kanalerna på en hårddisk kommer nästa fråga, hur i hela friden kan man radera en inspelning utan att behöva koppla hårddisken till en dator?
Man kan inte spelar in program ännu inte via Boxen jag har Hårddisken kopplad till Boxen... Som det ser ut nu så går inte att spelar in tyvärr :( Jag har Box Mag256!
Biramik
Inlägg: 15
Blev medlem: tor okt 27, 2016 5:23 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av Biramik »

Konstigt, jag har lyckats att spela in allafall. Men det finns ingen funktion för att ta bort en inspelning.Kanske var jag för tidigt ute med det :lol:
Senast redigerad av 1 Biramik, redigerad totalt 0 gånger.
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av Thunder80 »

Biramik skrev:Konstigt, jag har lyckats att spela in allafall. Men det finns ingen funktion för att ta bort en inspelning.Till och med spelat in flera kanaler samtidigt. Kanske var jag för tidigt ute med det :lol:
Ok märkligt för att jag får PVR error på min Box Mag256
iptvbox123
Inlägg: 16
Blev medlem: tis dec 20, 2016 5:15 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av iptvbox123 »

Lånar tråden lite om det är ok.

Precis konfigurerat min TVIP S-410.

När man skall välja Timeshift storage: Internal storage, då står det bara no storage för mig. Vad kan vara fel? Jag ligger på senaste firmware.
tinian
Inlägg: 1
Blev medlem: mån dec 26, 2016 12:45 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av tinian »

Har TVIP stöd för remote control via en smartphoneapp (t.ex. MAGic) likt MAG 256 har?
Saabturbo
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 20, 2017 6:09 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av Saabturbo »

Hej,
Har också fått hem en TVIP S-Box som är i android-mode. Hur kommer jag ur det så jag kan byta till Web Portal?
Dgr8
Inlägg: 13
Blev medlem: tis sep 27, 2016 7:53 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av Dgr8 »

någon som vet om det går att släcka det blå led-ljuset i ir -sändaren? den är lite småiirriterande ....
dunderdon
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 03, 2017 6:18 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av dunderdon »

Dgr8 skrev:någon som vet om det går att släcka det blå led-ljuset i ir -sändaren? den är lite småiirriterande ....
Jag målade glaset svart :) men sedan såg jag att boxen hade IR och att man inte behövde förlängaren
tompa
Inlägg: 6
Blev medlem: mån jul 30, 2018 3:14 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av tompa »

Jag har nyss köpt tvip s410 boxen och jag kan spela in på vissa kanaler men precis som ts så vill jag kunna ta bort inspelningen efter att jag tittat på den(utan att flytta hd till en dator).
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av otto »

Hejsan
Det blir att radera i en dator för funktionen att sudda ut eller spela över finns ej.
Har själv spelat in på usb stickor och samma där.
Hoppas någon gör tillägget i mjukvaran till boxen
Vet ej om det går stt göra i de nyare tv ip boxarna
Jag har testat 410 och 412
OttO
Skriv svar