## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Allting fungerar som vanligt sedan igårkväll redan och inget behöver uppdateras.
Fungerar det inte så kan ni testa mina vanliga råd byte av DNS servrar, testa starta om allting osv.
Vad jag kan se fungerar dom flesta kanaler som det ska med och ljud på alla kanalerna så har man inget ljud så måste det bero på nån inställning i sina grejor.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Poke668
Inlägg: 55
Blev medlem: lör nov 25, 2017 9:08 am
Ort: Gävle

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Poke668 »

FreddyK skrev:Allting fungerar som vanligt sedan igårkväll redan och inget behöver uppdateras.
Fungerar det inte så kan ni testa mina vanliga råd byte av DNS servrar, testa starta om allting osv.
Vad jag kan se fungerar dom flesta kanaler som det ska med och ljud på alla kanalerna så har man inget ljud så måste det bero på nån inställning i sina grejor.
Nu fungerar det sedan en timme. Bytte DNS redan i går kväll och har inte ändrat några inställningar. Vad det gäller ljud så har jag på vissa kanaler fått ändra till hårdvara eller hårdvara+ i Perfect Player. Samma sak gäller undertexter.
Sony Bravia KD-55XG8096 /Tivimate.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Då är det fråga om hårdvaran som kräver det och inget som har med IPTVKING att göra.
Och igen allt var uppe redan igårkväll och om inte DNS byte hjälpte så kan jag inte svara på varför det inte fungerar för alla.
Däremot så stämmer det att det var problem under kvällen igår.
Då var inte själva serverna för kanalerna som strulade utan själva "hjärnan" i systemet som ger tillgång till kanalerna som strulade.
Därför kunde det fungera sålänge man inte bytte kanal.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ScreamCorp
Inlägg: 23
Blev medlem: tor feb 09, 2017 7:43 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ScreamCorp »

Låter ju smått otroligt att 90% ska ha olika fel, jag hade general knas igår kväll, fick upp att den listade kanaler en gång på 4 timmar men då gick ingen att starta. Vid omstart så ladda den inga kanaler alls. Tycker att leveransen har blivit klart försämrad med tiden, nya leverantörer ses över.
hawkeye
Inlägg: 5
Blev medlem: lör sep 09, 2017 10:32 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av hawkeye »

har samma problem är helt svart i rutan står stream error hos mig
Zigge
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 27, 2019 2:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zigge »

Svart ruta - Inga kanaler går att ladda - Kanaler som inte vill ladda upp - Kanaler som fryser mm ... :evil:
Typ varje dag den här veckan när jag kommer hem vid 17 tiden så är det samma problem, det blir bara sämre och sämre
jag har fått gått över till digitalboxen flera kväller den här veckan
Har starkt börjat fundera på om det här är någonting att fortsätta med :evil:
koff65
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jan 04, 2018 9:16 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av koff65 »

Funkar Epg för nån har tvip box och funkar inte nu har fungerat förra helgen
Zigge
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 27, 2019 2:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zigge »

koff65 skrev:Funkar Epg för nån har tvip box och funkar inte nu har fungerat förra helgen
Testade nu att uppdatera Epg men det funkar inte, får upp meddelande "errer inseting epg"
Har försökt många gånger utan framgång så jag har get upp epg .. Kör med Apple TV och GSE smart Iptv appen
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nevon »

yggdrasil skrev:
Nevon skrev:Kvalitén på SVT blir ju sämre och sämre för var dag.. någon som tittar på det eller finns det någon plan?
På vilket sätt blir kvaliteten sämre på SVTs kanaler?

Jag kan inte se någon dålig kvalitet på SVT eller någon annan kanal i det svenska, engelska eller amerikanska som jag kollar en del på. Nu tttar jag mest på sport, och vinterstudion på helgerna ser likadant ut nu soom för några veckor sen.
Tycker att det känns som en kass stream.. på SVT.. när det är mycket rörelse i bilden blir det ju otroligt dålig bild.. typ när det snöar under längdskidåkning om du nu tittar på sport :)
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nevon »

FreddyK skrev:??? Finns ingen TV4 FHD VIP här.
Finns däremot TV4 SE, TV4 HD SE och TV4 FHD SE.
Nehe...

jag har en m3u lista från http://iptvking.123tv.to:8080 .. vilket skall vara här ifrån ..
När jag läser in den listan i min plex så finns det flera kanaler som är dubbletter som bla slutar med VIP..
Skriv svar