Nybörjare med frågor ang iptv

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
Kronblom

Nybörjare med frågor ang iptv

Inlägg av Kronblom »

Hej !

Tänkte kolla om jag har tur och kan få svar av er med rutin på detta innan jag ev mailar supporten.

Jag tänkte nyttja min iptv box hemma och sen i sommar ha med den till stugan fungerar detta då jag hemma kör med kabel och wifi i stugan vilket gör att jag har 2 olika mac adresser den jag angav i går när jag köpte abb är för hemmet när jag kör kabel.

Läste mig till att det tar upp till 24h innan mitt abb går igenom , får man ett mail när detta är fixat eller måste jag själv kolla från och till ?
I detta nu när jag startar boxen kommer det upp Your STB is blocket. Call the provider är detta normalt ?
har 2 vänner som båda nyttjar samma och deras fungerade redan efter 1-2 timmar efter erlagt betalning jag betalade för 18 timmar sedan

Jag har letat på forumet och google efter svar utan framgång därav frågorna här. Är av äldre årgång så har inte den kollen som ni yngre har =)

Med vänlig hälsning: Kronblom
glade

Re: Nybörjare med frågor ang iptv

Inlägg av glade »

Prova skriva detta.

Lägg till mac adress istället för xxx.

http://mag.iptvking.iptv.uno:8080/c/?de ... &mac=xxxxx

Så ska du komma till en iptvking bild.

/Glade
FreddyK

Re: Nybörjare med frågor ang iptv

Inlägg av FreddyK »

Du kan bara köra med kabel om det är den MAC addressen som är aktiverad.
Du kan däremot köra med M3U fil på valfri enhet oavsett Wifi eller kabel.
Du kan ladda ner den från Dashboard under "Manage Lines".
Se bara till att boxen hemma inte är igång samtidigt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar