Konto nerstängt utan anledning?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
FreddyK

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av FreddyK »

Ja finns ju en möjlighet första 3 siffrorna är ju knutet till hårdvaran för dom olika tillverkarna så man behöver bara ändra dom 5 sista.
Random lösen/password är nog svårare att testa sig fram men det är möjligt dom kommer över det på nåt sätt och mycket annat med.
Många Windows datorer som hackats och används för spamutskick och annat skit.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
atrix

Inlägg av atrix »

Otto, kan inte admin hjälpa din vän som hade 5 abonnemang då och ge loggar, för detta låter ju väldigt konstigt.
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Mrmoussally

Inlägg av Mrmoussally »

En tanke som slog mig.
Kan det vara förhandsgranskning? Jag använder appen iPlay. Där får man upp en liten ”bild-i-bild” ruta när man ska välja kanal. Som en typ av förhandsgranskning.
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Sålänge det bara är 1 stream så borde det inte göra nåt.
Om du redan har en kanal igång och får upp en PiP ruta med annan kanal så blir det såklart 2 streams = anledning till att man blir bannad.
otto

Inlägg av otto »

atrix skrev:Otto, kan inte admin hjälpa din vän som hade 5 abonnemang då och ge loggar, för detta låter ju väldigt konstigt.
Har fått loggar och som jag ser det så är det mer än en ip adress som varit igång
Sedan så de som jag känner som blivit avstängda har alla sagt att de inte gör något annat än kikar på tv..
Men många vet ej vad deras barn hittar på när de kommer hem från skolan eller när föräldrarna ej är hemma för alla vill ha kanaler..på sin tv apparater.
OttO
atrix

Inlägg av atrix »

Låter ju väldigt konstigt, speciellt när han har 5 abonnemang, vilket verkligen bör få dem att undvika detta. Om jag vore honom skulle jag kolla de ip-adresser om de tillhör hans nätverk. Jag hoppas verkligen inte detta händer en själv. Nu har jag ju ställt in min TVHeadEnd server att bara tillåta en stream..
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Om alla kollar i samma nätverk så ska det inte bli från flera IP addresser även om nån skulle använt samma konto.
Kan ju förstås vara nån som kör genom telefon förstås men dom har väl fått sina egna lines så borde det fortfarande bara vara 1 IP åt gången.

Kör man TVheadend som ovanstående gör så kan man lägga in alla 5 konton och begränsa alla då till 1 stream åt gången.
Det kommer då att fungera som en 5 tuner box och är konto 1 upptaget så hoppar den till konto 2 osv.
Det gör man genom att köra "Merge same name" under "Map Services".
Är alla konton upptagna så kommer den skicka att ingen tuner är ledig om man försöker starta.
Skriv svar