Philips smart TV app?

Moderator: otto

Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Hej, jag tänkte hjälpa min farbror med att fixa IP tv men hittar inte Smart IP-TV appen på hans tv Philips smart Tv.
Jag själv har LG och hade inga problem med installationen. Hittar ingen guide här heller om hur man gör med en annan app. På hans tv finns det två appar, Smart UP Tv samt SS IP. Är det någon som kan hjälpa mig om hur jag ska lösa detta? Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av FreddyK »

Kör inte Phillips med AndroidTV då ska det i värsta fall gå sideloada appen?
Men finns så pass många appar att det borde inte vara några problem att hitta några andra av dessa.
Testat åtminstone SS-IPTV på en LG TV och den är inte så mycke att hänga i julgranen precis.
Man lägger in den line man fått precis som i andra appar t.ex. SmartIPTV då man skapar en Playlist.
Har inte LG TV framför mig nu för att kunna ta det steg för steg.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Hej Freddy,
Tack för snabbt svar. Tyvärr så förstod jag inte så mycket, haha. Det jag vet är att han har en Philips, jag var där och försökte fixa det men hittade bara två appar. Smart UP TV och SS IP. Vad menas med att jag inte ska köra Android TV och sideloada appen? Jag kunde inte få fram MAC adressen när jag gick in på de två apparna.
Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av FreddyK »

Sa inget om att inte köra AndroidTV utan det är ett OS och går inte byta ut i TV'n utan jag menar att ifall den kör det så ska du kunna göra det om du inte hittar i Play Store. Fast den kanske är gammal och kanske körde nåt annat OS då.
Googlade lite grann och här kan du läsa lite om SmartUPTV om det nu är så det står https://www.smartuptv.com där du bla hittar en manual.
Aldrig hört talas om den appen förut så kan inte hjälpa nå mer än så.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Jag vet Freddy, jag har följt instruktionerna både hos mig och farsan. Det gick utan problem, båda med LG Tv.
Min fråga nu var om Philips TV, jag får inte fram Smart IP TV Appen utan enbart de andra två jag skrev om. Smart UP TV och SS IP. Jag får inte fram Mac adressen i de apparna, det var det jag ville ha hjälp med. Går det använda andra appar eller alternativt kan man ladda ner Smart IP Tv på ett annat sätt, har letat under Livstil samt försökt byta land till Ryssland. Teven är rätt ny, han köpte den för 3 v sen.
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Läste lite snabbt igenom sitt svar, såg nu att SU hade skrivi om Smart UP. Tack :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av FreddyK »

Jag ändrade då jag gjorde en googling och hittade att det fanns en sån app.
Men om TV'n är ny så ska det vara AndroidTV i den och då förstår jag inte varför bara dessa dyker upp.
Borde kunna hitta minst ett 10 tal utan problem då.
Alternativet är förstås att TV'n han köpt inte alls är en speciellt ny modell och då kör nåt annat.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Ok, jag förstår. Sista frågan, jag har letat efter apparna direkt i TV. Jag såg att han har även en sån play butik som man har i telefonen. Kan man försöka hitta appen där? Ledsen om det är dumma frågor, vill bara försöka lösa det åt honom då detta är fantastiskt :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av FreddyK »

Ja det är i Play butiken du hittar allting men då förstås jag inte var du hittat dom andra apparna du nämner om inte det ligger i Play butiken.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: Philips smart TV app?

Inlägg av Barca87 »

Okej, de ligger färdiginstallerade. Ska dit om några dagar o kolla igen, jag återkommer. Tack
Skriv svar