Progtv/Android app

Moderator: otto

rassler
Inlägg: 29
Blev medlem: mån apr 17, 2017 2:14 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av rassler »

3290 kr på Elgiganten för Pro men du kan räkna med 1000 kr billigare om du köper den med 16 gb minne men Pro har 500 gb, och köper du den med 16 gb så måste du köpa extern minne usb 3.0. Jag köpte 3 terabyte och använder den till Plex så jag plats att växa i :)
Nvidia Shield Pro 2017, Mag 254 v.2, Yamaha Rx-681 4k, Philips Ambilight 55" 4k, Philips Hue, Logitech Harmony Elite, Amazon Echo Dot.
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av swehub »

Super nöjd med Progtv, bränt närmare 1 tib på Iptv och det är ganska mycket, har inget att klaga på!

https://www.youtube.com/watch?v=n4khdzhoyck
Tack för den här tiden =)
Nemesisspanks
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jul 19, 2018 10:25 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av Nemesisspanks »

Hur fungerar progtv när det gäller undertext? Stödjer DVB Samt teletext subtiles på alla svenska kanaler?
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av swehub »

Nemesisspanks skrev:Hur fungerar progtv när det gäller undertext? Stödjer DVB Samt teletext subtiles på alla svenska kanaler?

Finns det text till kanalen så fungerar det oftast. Min favorit till bärbar dator då den är så snabb.
Tack för den här tiden =)
Nemesisspanks
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jul 19, 2018 10:25 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av Nemesisspanks »

Jag vet inte hur det är med nvidia shield och progtv. Men fick testa progtv på min Note 8, och den fungerar inte som man skulle vilja, teletext undertext dyker inte upp snabbt. Jag kör med iptv extreme pro på min nvidia shield, Note 8 och datan. Felfritt :)
Änsålänge bästa alternativ som jag har hittat på android boxar.
Fegga
Inlägg: 1
Blev medlem: fre okt 12, 2018 9:36 am

Re: Progtv/Android app

Inlägg av Fegga »

Provade Progtv igår och det fungera rigtigt bra på vissa kanaler, dock inget ljud på vissa (AC3 kodning) någon som har en lösning på detta eller fungerar det hos er?
Använder Nvidia shield
Cwh
Inlägg: 2
Blev medlem: sön okt 14, 2018 7:37 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av Cwh »

Fegga skrev:Provade Progtv igår och det fungera rigtigt bra på vissa kanaler, dock inget ljud på vissa (AC3 kodning) någon som har en lösning på detta eller fungerar det hos er?
Använder Nvidia shield
Vad jag har fattat och läst mig till så är multikanal AC3 fortfarande en licenscodec så gratisappar kan inte stödja det

Min lösning är en patchad version av mxplayer med upplåst ac3.
Lyckas själv inte få progtv att köra alla kanaler felfritt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av FreddyK »

Har spelat upp ac3 ljud i diverse appar på Android utan problem så låter mer som en inställning som är fel då det gäller 5.1 ljud.
Antagligen inställt på passthrough och då hanterar TV/Förstärkare signalen och det brukar oftast inte vara nåt problem.
Mitt råd är att testa ställa om till PCM det finns i Android systemets ljudinställningar.
Kan hända det behöver ändra nån inställning i ProgTV med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Cwh
Inlägg: 2
Blev medlem: sön okt 14, 2018 7:37 pm

Re: Progtv/Android app

Inlägg av Cwh »

ja jag försöker ta ut ljudet optiskt till digital/analog stereo in i gammal förstärkare. är PCM det jag vill välja på androids ljudinställningar? tack för tipsen.
här finns XDA-dev's ffmpeg-codecs för den som vill

Kod: Markera allt

https://drive.google.com/drive/folders/0B1cOHQ70J9vlSUVMMG1MSHFXbTQ
tillhörande forumtråd

Kod: Markera allt

https://forum.xda-developers.com/apps/mx-player/mx-player-custom-codec-dts-support-t2156254
Skriv svar